آرشیو دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۷۵
صفحه آخر
۱۶

اجرای تدابیر شدید امنیتی در آستانه سفر اوباما به مصر

در آستانه سفر هشت ساعته رئیس جمهور آمریکا به مصر، از سوی رژیم مبارک تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شد.

به گزارش سایت «المصریون» منابع مطلع در الازهر، فاش کردند که طی چند روز گذشته، نیروهای امنیتی مصر، اقدام به دستگیری گسترده دانشجویان خارجی در شهرک دانشجویی الازهر کردند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 40 دانشجو با ملیت های پاکستان، هند، ازبکستان، مالزی، اندونزی، کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی و شرق آسیا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این در حالی است که سخنگوی سفارت روسیه در قاهره در روز جمعه در گفت وگو با کانال ماهواره ای «روسیا الیوم» از دستگیری 26 تبعه روس که اغلب آنها را دانشجویان الازهر تشکیل می دهند خبر داد.

به گفته سخنگوی سفارت روسیه سه زن و فرزندان آنها در میان بازداشت شدگان دیده می شوند.

«جوزف اباکاروف» با اشاره به آزادی چهار تن از بازداشت شدگان تصریح کرد: گرچه اغلب بازداشت شدگان روسی هستند ولی در میان آنها، افرادی با ملیت های تاجیکستان، ازبکستان، فرانسه، بریتانیا و دانمارک نیز وجود دارد.

در همین حال، منابع امنیتی مصر بازداشت این افراد را در راستای اتخاذ تدابیر امنیتی برای سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا عنوان کردند.

همچنین صدها نفر از نیروهای پلیس فدرال آمریکا که به زبان عربی تکلم می کنند طی روزهای آینده در مناطق پرجمعیت قاهره، قهوه خانه ها و در پوشش جهانگرد در راستای تامین امنیت سفر اوباما مستقر خواهند شد.

گفتنی است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قرار است طی هفته جاری پس از سفر به عربستان سعودی به مدت هشت ساعت از قاهره دیدن کند.