آرشیو شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۴
صفحه آخر
۱۶

پیدا و پنهان

؟آیت الله منتظری و نوری رای دادند: «سحام نیوز» گزارش داد آیت الله منتظری بعد از 20 سال عدم حضور در انتخابات پای صندوق رای رفت. گزارش دیگری حاکی است که شیخ عبدالله نوری نیز دیروز پای صندوق رای رفت و رای داد.

؟شکایت از احمدی نژاد در دادگاه کیفری: وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی از طرح شکایت موکلانش علیه محمود احمدی نژاد خبر داد. به گزارش «خرداد نو» علیزاده طباطبایی به وکالت از خانواده هاشمی طی شکایتی به دادگاه کیفری تهران تعقیب و مجازات وی را به اتهام افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی خواستار شده است.

؟آرزوی چاوس برای احمدی نژاد: هوگو چاوس برای پیروزی احمدی نژاد آرزوی موفقیت کرد. به گزارش ایرنا رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلابرای همتای ایرانی اش در تلاش برای انتخاب مجدد ابراز امیدواری کرد.

؟محکومیت یک رومانیایی برای کمک به ایران: دادگاهی در میامی، یک شهروند امریکایی رومانیایی الاصل را به اتهام انجام معامله با ایران به سه سال زندان محکوم کرد. «ترایان بوژدویانو» دو ماه قبل متهم شد قوانین ایالات متحده امریکا مبنی بر عدم معامله تجاری با ایران را نقض کرده است.

؟پاسخ همسر هاشمی در جماران: عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی از مسوولان برگزاری انتخابات انتقاد کرد. همسر هاشمی رفسنجانی بعد از خروج اعتراض آمیز از حسینیه جماران، در کنار خبرنگاران و مردم در منزلش را باز کرد و گفت: بیایید ببینید چه کسی دزد است؟، آنها می گویند مهدی و محسن من دزد هستند، بیایید ببینید در داخل منزل چه داریم؟ وی افزود: سر پل صراط یقه این آقایان را خواهم گرفت.

؟نامه به رئیس جمهوری آینده: جمعی از دانشگاهیان و فعالان ضدجنگ ایرانی ساکن اروپا و امریکا، با ارسال نامه یی به روزنامه «گاردین» خطاب به رئیس جمهور آینده ایران، مواردی را برشمرده اند که به اعتقاد آنان با اجرای آن، تبلیغات ضدایرانی خنثی می شوند. امضاکنندگان این نامه سرگشاده، تغییر در سیاست داخلی ایران را در دفاع موثر از منافع این کشور در صحنه بین الملل نقش آفرین می دانند. این گروه از دانشگاهیان خطاب به رئیس جمهور ایران نکاتی را برشمرده اند که به نظر آنان عمل به آنها برای بیرون کشیدن ایران از «انزوای بین المللی و جلوگیری از تمدید تحریم ها علیه این کشور» از اوجب واجبات است.