آرشیو دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۴
ایران
۱۵

تجارت ته لنجی در خرمشهر آزاد شد

خرمشهر - خبرنگار جام جم: واردات کالاهای ته لنجی و همراه ملوان از طریق بندرهای خرمشهر و اروندکنار آزاد اعلام شد.

رئیس کارگروه اشتغال استان خوزستان از اجرای مصوبه هیات دولت برای واردات کالاهای ته لنجی خبر داد.

سید جعفر حجازی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از تیرماه به منظور ایجاد اشتغال و رونق بنادر، فعالان تجاری می توانند اقدام به ورود کالاهای همراه ملوان کنند.

حجازی، استاندار خوزستان، خواستار قانونمند شدن واردات کالاهای ملوانی و اجرای مصوبه هیات دولت در سقف و نوع کالای ملوانی شد و گفت: بخش زیادی از اقلام مجاز کالای ملوانی متناسب با نیاز استان است.کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند و طبق آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان می تواند در سال 6 بار کالابه میزان 1500 دلار با خود وارد کند. حجازی از اشتغال مستقیم 1500 نفر بومی در مرز چزابه و 2000 نفر در مرز شلمچه به خاطر باز شدن این 2 مرز منطقه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود دو برابر این میزان نیز اشتغال غیرمستقیم در منطقه ایجاد شود. وی تصریح کرد: اگر طرح های اشتغالزایی که بالای 50 درصد پیشرفت دارد با تزریق مالی به اتمام برسد، در کاهش نرخ بیکاری جهش ایجاد می شود.

حجازی بیان کرد: برای از بین بردن بیکاری خوزستان نیاز است سالانه 100 هزار شغل ایجاد شود که این مساله، نیازمند سرمایه گذاری است در حالی که ایجاد اشتغال در 3 سال گذشته فقط100 هزار شغل بوده است.