آرشیو چهار‌شنبه ۳ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۸۳۰
استان ها
۲۴

امکان سنجی ایجاد سه بازارچه مرزی در مازندران انجام شد

رییس سازمان بازرگانی مازندران اعلام کرد: 12 طرح توجیهی و امکان سنجی برای ایجاد سه بازارچه مرزی در بنادر فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد انجام شده است.

عباسعلی وفایی نژاد در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه توسعه صادرات از اهداف مهمی است که دولت به دنبال اهداف غایی آن است، افزود: گام های مهم و اساسی طی سال های دولت نهم در زمینه توسعه صادرات انجام شده است.

رییس سازمان بازرگانی مازندران گفت: با تقویت و شناسایی زیرساخت های صادراتی استان می خواهیم سهم صادراتی مازندران را ارتقا بدهیم. وی با بیان اینکه به روزرسانی جوایز صادراتی استان در سازمان بازرگانی مازندران محقق شده است، اظهار کرد: صادرکنندگان موفق ظرف 48 ساعت جوایز صادراتی خود را دریافت می کنند.

رییس سازمان بازرگانی مازندران با اشاره به ارائه طرح توجیهی ساخت پایانه صادراتی میوه و تره بار مرکز استان توسط سرمایه گذار گفت: مجوز احداث پایانه صادراتی میوه و تره بار استان ظرف هفته آینده توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر می شود.

وفایی نژاد تصریح کرد: ساخت پایانه میوه و تره بار از مصوبات سفر نخست دولت به مازندران بوده که به زودی اجرایی می شود. وی خاطرنشان کرد: طرح جابه جایی و خروج میدان میوه و تره بار مرکز استان نیز در دستور کار سازمان بازرگانی مازندران قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه غرب مازندران دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی در اجراست، تصریح کرد: پارسال از محل اعتبارات سازمان توسعه تجارت هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به سرمایه گذار طرح پرداخت شده است.

وفایی نژاد افزود: درصدد هستیم امسال نیز کمک بلاعوض دیگری با توجه به رشد روزافزون این پایانه به سرمایه گذاری این پروژه عظیم ملی اختصاص دهیم.

علی شهابی، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار سازمان توسعه تجارت برای فعالان صادراتی استان در نظر گرفته شد، اظهار کرد: باید متولیان صنعت، خدمات و کشاورزی مازندران با فراخوان واحدهای فعال در موعد مقرر نسبت به جذب اعتبار فوق تلاش کنند.

وی همچنین خواستار تثبیت مکان اصلی نمایشگاه بین المللی مازندران برای توسعه صادرات محصولات استان شد.