آرشیو چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱۶
شهرستان ها
۱۱

اصفهان صاحب 5 خط تراموا می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از بررسی و امکان سنجی 5 خط شبکه ریلی سبک (تراموا) در این شهر برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه خبر داد.

مهندس مصطفی نوریان با بیان این خبر توسعه حمل و نقل عمومی را از برنامه های اساسی چهارم توسعه دولت و شهرداری ها خواند و گفت: با توجه به اینکه سیستم اتوبوسرانی برای جابجایی انبوه مسافر در شهرها پاسخگو نیست به همین علت باید به سمت گسترش سیستم های دیگر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از خطوط ریلی، مترو تا سال

91 - 92 بهره برداری می شود، افزود: مدیریت شهری به دلیل اینکه روند اجرای این طرح با سرعت انجام نشده است استفاده از سیستم مکمل ریلی سبک (تراموا) را به عنوان حد میانی شبکه مترو و اتوبوسرانی در نظر گرفته و بخشی از کریدور حمل و نقل عمومی به این منظور اختصاص داده شده است.

و ی از اخذ مصوبات قانونی برای اجرای طرح تراموای شهر اصفهان از سوی شورای عالی ترافیک استان و کشور خبر داد و گفت: این پروژه جزء منحصر به فردترین طرح در سطح کشور حتی خاورمیانه است.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه بحث توسعه شبکه ریلی سبک تراموا در قالب 5 کریدور در سطح شهر اصفهان امکان سنجی و بررسی شده است گفت: نتایج ترافیک این موضوع استخراج شده و این سیستم در تعامل ارتباط با شبکه های مترو و اتوبوسرانی بخصوص دو خط شمالی و جنوبی و شرقی و غربی قطار شهری خواهد بود.

وی افزود: ایستگاه های تراموای شهر اصفهان مشترک با قطار شهری و اتوبوسرانی خواهد بود. مهندس نوریان گفت: تراموای شهر اصفهان از میدان امام خمینی تا میدان استقلال در مرحله طراحی می باشد و برای اجرای این طرح 100 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: اجرای این طرح به صورت مشترک با پیمانکاران داخلی و خارجی انجام خواهد شد.