آرشیو شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۲۴
شهرستان ها
۱۱

احیای پنج محله قدیمی در دستورکار شهرداری قزوین

مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری قزوین گفت: احیای پنج محله قدیمی برای پاتوق محله در دستور کار سازمان طراحی شهرداری قرار دارد.

محمداسماعیل حافظی پور گفت: احیای پنج محله قدیمی برای پاتوق محله در دستور کار سازمان طراحی شهرداری قرار دارد که تا پایان فصل تابستان اولین پاتوق محله (شیخ آباد) مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در راستای احیای محلات محله شیخ آباد به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات شهر قزوین واقع در خیابان سعدی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری قزوین افزود: طرح احیای پاتوق محله شیخ آباد برای نخستین بار با هدف ساماندهی محلات قدیمی شهر و ایجاد احساس تعلق و برقراری امنیت اجتماعی اعضای محله از سوی سازمان طراحی شهرداری انجام می شود.

حافظی پور اضافه کرد: در گذشته فضاهایی در محله وجود داشت که عمومی ترین و مردمی ترین فضای آن محله محسوب می شد، مکانی برای برقراری روابط اجتماعی ساکنان آن محله بود، مکان هایی مانند مسجد، حسینیه، حمام عمومی، تعدادی مغازه و... که پتانسیل هایی برای تجمع افراد آن محله به شمار می رفته است.

وی بیان داشت: در گذشته وجود مسجد، سقاخانه و چند مغازه با مرکزیت درختی کهنسال مرکز تجمع و یا پاتوق اهالی بود که متاسفانه این میدانگاه به مرکز تردد و توقف خودروها تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری قزوین تصریح کرد: سازمان طراحی با کمترین هزینه با ایجاد کف سازی ویژه برای کاهش سرعت خودروها و احداث نشیمنگاه در اطراف درخت قدیمی و تفکیک سواره رو از پیاده رو سعی در احیای پاتوق این محله را دارد.