آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۸۰
اجتماعی
۴

روی خط خبر

20 هتل تهران برای استفاده جانبازان و معلولان مناسب سازی می شود. سیدصباح الدین متقی، مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری گفته است برای مناسب سازی هتل ها برای جانبازان، معلولان، نابینایان و ناشنوایان با اتحادیه هتل داران هماهنگی هایی انجام گرفته است و بزودی 20 هتل در تهران که امکان بیشتری برای مناسب سازی آنها فراهم است و کمتر از 10 درصد تا رسیدن به نقطه مطلوب در این باره فاصله دارند، ارزیابی می شوند.

200 هزار فرهنگ کارت دانشجویی صادر شده است. مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم گفته است دانشجویان با داشتن این کارت می توانند از تخفیف سینماها، موزه ها، کتاب فروشی ها و فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنند. محسن اسلامی تاکید کرده است دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی می توانند با مراجعه به بانک ملت و ارائه درخواست خود، یک کارت شتاب الکترونیکی با عنوان فرهنگ کارت دانشجویی دریافت کنند و از خدمات این کارت بهره مند شوند.

* 70 درصد نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بلاتکلیف هستند. لطف الله محسنی، مدیر کانون اصلاح و تربیت تاکید کرده است کماکان در حدود 70 درصد نوجوانان بزهکار کانون اصلاح و تربیت بلاتکلیف هستند و رایزنی با مسئولان قضایی درباره سرعت بخشی در روند رسیدگی به پرونده این قشر هنوز موثر واقع نشده است.

زندانبان های سعودی به زائران ایرانی در بند اهانت می کنند. با وجود این که در هفته های گذشته به دنبال پیگیری مقامات کشور، 10 ایرانی از بازداشتگاه های عربستان آزاد شدند، اما هنوز تعداد زیادی از ایرانی ها در وضعیتی نامناسب در زندان های عربستان هستند که شاید جرمی نداشته باشند و فقط بر اساس تعاریف ماموران افراطی دولت عربستان در اماکن مذهبی، مجرم شناخته و گرفتار شده اند.

فقط 10 سانتیمتر سرانه فضای ورزشی هر دانش آموز در مدارس است. محمد بنیادی معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش گفته است فضای ورزشی مدارس برای دانش آموزان 10 سانتیمتر است که باید به یک متر مربع افزایش یابد.