آرشیو یکشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۷۲
سیاسی
۲

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: امکان تقلبدرانتخابات ریاست جمهوری وجودنداشتهاست

سخنگوی شورای نگهبان با رد تقلب در انتخابات گفت: در مورد ریاست جمهوری چون رقم آراء بالاست؛ قابلیت تقلب وجود ندارد مگر اینکه عوامل گسترده ای در سطح کشور را بسیج کنند که این هم تعلیق به محال است.

پس امکان تقلب در بحث انتخابات ریاست جمهوری بر اساس گمانه زنی ها، وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی، در نشست خبری صبح دیروز با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر (عج) و روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار بخصوص شهید صارمی، اظهار کرد: خبرنگاری شغل نیست بلکه ترکیبی از هنر، عشق و تعهد است. هنر در بیان وقایع و انعکاس مطالب، عشق یعنی علاقه وافر و ایثارگونه خبرنگاران به انجام رسالت مهم خود و تعهد یعنی متعهد بودن به ارکان این رسالت که امانتداری، سرعت و دقت است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره موضع شورای نگهبان در خصوص تصویب قانون منع دوشغله بودن که بعضی از اعضای شورای نگهبان را شامل می شود پرسید، گفت: طبق اصل 112 در موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس مصوبه مجمع تشخیص رافع اختلاف خواهد بود و شورا مثل سایر مصوبات به این مصوبه هم نگاه دارد و در فهرست در نظر گرفته شده درباره ی اعضایی که مشمول خواهند بود تصمیم گیری خواهند کرد.

سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به سوالی درباره ی شایعاتی مبنی بر خروج وی از شورای نگهبان و ورود به قوه ی قضائیه، به شوخی عنوان کرد: خروج از ساختمان شورا درست است.

کدخدایی در پی اصرار برخی خبرنگاران، گفت: شما این موضوع را در حد شایعه قبول کنید. چون آینده دست ما نیست. نمی توانیم اظهارنظری بکنیم.