آرشیو چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۰
شهرستان ها
۱۱

ضرورت ایجاد مراکز آموزش عالی

با وجود آن که دانشگاه پیام نور شهرستان رشتخوار از سه سال پیش با دو رشته در رشته علوم تربیتی/ گرایش مدیریت و مشاوره/ کار خود را آغاز کرد اما به دلایل نامعلوم نه تنها رشته آموزشی دیگر به این دانشگاه اضافه نشد بلکه یکی از رشته های آن حذف شد.

یکی از فرهنگیان رشتخوار دراین باره با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: مردم خواستار توسعه تنها واحد علمی شهرستان محروم رشتخوار هستند و نباید این امید از سوی مسئولان به یاس تبدیل شود.

حسین سنجری تصریح کرد:واحدهای پیام نور شهرستان های فیض آباد، زبرخان، جغتای و... که همزمان با دانشگاه پیام نور رشتخوار تاسیس شد شاهد افزایش تعداد رشته های دانشگاهی با ظرفیت های قابل توجه روبه توسعه دراین شهرستان ها هستیم.

وی گفت: جوانان این منطقه محروم مجبورند برای ادامه تحصیل راهی شهرهای دیگر شده و سرگردان باشند و هزینه های اقامتی زیادی را متحمل شوند.

وی ادامه داد: جدای از این مسئله توسعه یک واحد آموزشی با رشته های متعدد فنی و مهندسی دراین شهرستان می تواند توسعه قلمداد شود.

رئیس شورای شهر رشتخوار گفت: با توجه به اینکه رشتخوار یک شهرستان مرزی و دارای آمار مهاجرت بالااست ایجاد و گسترش مراکز آموزش عالی می تواند به عنوان ابزار در جذب و نگه داری سرمایه و نیروی انسانی در این شهرستان به شمار آید و ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و مراکز صنعتی و کشاورزی شکل بگیرد.

اسماعیل میرسیاسی یکی از خواسته های مردم این سامان را راه اندازی دانشکده کشاورزی ذکر کرد و گفت:از آنجا که نقش مهم اشتغال و درآمد مردم منطقه کشاورزی و دامداری است ایجاد رشته ها و مراکز آموزش عالی با این بخش عامل مهمی در توسعه به حساب می آید.

وی گفت: اگرچه مردم شهرستان رشتخوار در دور اول سفر ریاست جمهوری از مسئولان تقاضای تاسیس دانشکده کشاورزی را کرده بودند اما این خواسته به حق همچنان مسکوت مانده است.

رشتخوار- خبرنگار کیهان