آرشیو دوشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۷۸
استان ها
۲۴

استاندار آذربایجان شرقی: حضور سفرای 22 کشور در آذربایجان زمینه ساز توسعه همکاری ها است

اسد فلاح

تبریز –: سفرای خارجی 22 کشور مقیم جمهوری اسلامی ایران در سفر سیاحتی به استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار از جاذبه های گردشگری و صنعتی این استان، به منظور بازدید از اراضی محدوده سازمان منطقه آزاد ارس و آشنایی با ظرفیت های این منطقه عازم منطقه آزاد ارس شدند.

احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفرای حاضر در تور گردشگری منطقه ارسباران، حضور سفرای مقیم ایران در آذربایجان شرقی را فرصتی برای توسعه همکاری های متقابل دانست.

وی برگزاری این تور را گام مثبتی در راستای معرفی ظرفیت های موجود استان در زمینه های اقتصادی و گردشگری ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای آگاهی از توانایی های گردشگری استان فرصت بیشتری لازم است.

وی، توسعه اقتصادی استان را در گرو عرضه تولیدات استان به بازارهای خارجی و جذب گردشگر دانست و بر ضرورت تقویت مدیریت گردشگری خارجی استان تاکید کرد.

علیرضابیگی، شرایط ورود بخش خصوصی برای توسعه گردشگری خارجی را در استان هموار اعلام و اظهار امیدواری کرد که افزایش همکاری های بین المللی موجب رونق اقتصادی استان و کشور شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به فراهم بودن زمینه همکاری های صنعتی و کشاورزی اشاره و همکاری های علمی و دانشگاهی را از دیگر زمینه های بالقوه برای افزایش مراودات عنوان کرد.

منطقه آزاد تجاری و اقتصادی ارس میزبان این تور گردشگری بود که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و نمایندگی وزارت خارجه در استان برگزارشد.

سفرای 22 کشور چین، اردن، ازبکستان، چک، کوبا، عمان، پاکستان، کرواسی، مصر، قرقیزستان، قزاقستان، سودان، یمن، ساحل عاج، استرالیا، مالی، نیوزلند، سومالی، اوکراین، هند، تاجیکستان و ونزوئلادر این تور گردشگری حضور داشتند.

سفرای کشورهای مزبور در این گردش دو روزه از منطقه آزاد ارس، جاذبه های شهرهای جلفا و کلیبر دیدن کرده و با ظرفیت های گردشگری این مناطق از نزدیک آشنا شدند.