آرشیو چهارشنبه ۴‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۴۶
اخبار ورزشی
۱۳

افزایش 50درصدی دستمزد داوران لیگ فوتبال

مسئولان فدراسیون فوتبال ضمن موافقت با افزایش 50درصدی حق الزحمه داوران لیگ برتر افزایش دستمزد داوران سایر رده ها را به بررسی تعداد بازی ها از سوی کمیته مسابقات سازمان لیگ موکول کرد.

پس از نشست روز دوشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال با اعضای کمیته داوران و بررسی موضوع افزایش دستمزد داوران، مسئولان فدراسیون محدودیت های مالی را مانع از افزایش صددرصدی دستمزد داوران لیگ برتر عنوان کردند.

مسئولان فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه افزایش دستمزد داوران باعث بار مالی برای فدراسیون فوتبال است، کمبود منابع مالی را مانع از افزایش مورد انتظار دستمزد داوران عنوان کردند.

با این وجود مسئولان فدراسیون با تاکید بر پایین بودن سطح دستمزد داوران تنها با 50 درصد افزایش حق الزحمه داوران نسبت به فصل گذشته موافقت کردند.

براین اساس دستمزد داوران وسط با 50درصد رشد نسبت به فصل گذشته از 200هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین دستمزد کمک داوران از 150 هزار تومان به 200هزار تومان خواهد رسید. علاوه بر این دستمزد داور چهارم بدون افزایش 100هزار تومان باقی ماند، ضمن اینکه دستمزد ناظر داوری از 60 هزار تومان به 100 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

این افزایش دستمزدها درحالی بود که کمیته داوران پیش از این پیشنهاد 400 و 300هزار تومان را به ترتیب برای داوران و کمک داوران به فدراسیون فوتبال مطرح کرده بود که مورد موافقت مسئولان فدراسیون قرار نگرفت.

از سوی دیگر افزایش تنها 100 هزار تومان به حقوق فصل گذشت داوران با اعتراض اغلب داوران لیگ برتر روبرو شده است. این درحالی است که اغلب داوران فوتبال کشور تلاش دارند ازطریق گفتگو و طرح رودرروی مشکلات مسائل و خواسته های خود را به گوش مسئولان فدراسیون فوتبال برسانند، اتفاقی که در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال رخ داد و با حمایت اعضای مجمع، رئیس فدراسیون فوتبال و حتی رئیس سازمان تربیت بدنی همراه شد.

به هرحال باتوجه به 306 مسابقه ای که در طول یک فصل مسابقاتی برگزار می شود و حساسیت و مسئولیت سنگینی که امر قضاوت این دیدارها بر دوش داوران فوتبال کشور قرار دارد به نظر می رسد خواسته کمیته داوران در متعادل ساختن دستمزد داوران لیگ انتظاری غیرمنطقی و نامعقول نباشد هرچند فدراسیون فوتبال نیز با این توجیه که به دلیل محدودیت های مالی قادر به تامین بار مالی این افزایش دستمزد نخواهد بود تاکنون در مقابل این خواسته داوران مقاومت کرده است.