آرشیو یکشنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۸۹
نگاه سوم
۳۰
موسیقی

فروش آلبوم رندان مست به 70 هزار نسخه رسید

نگاه سوم- تازه ترین آلبوم محمدرضا شجریان با نام «رندان مست» با استقبال بسیار خوب مشتاقان موسیقی و دوستداران صدای وی مواجه شده است.

فروش این آلبوم در طول یک هفته از انتشار آن به رقمی معادل 70 هزار نسخه رسیده است که این میزان استقبال از یک آلبوم موسیقی سنتی قابل توجه است. تاکنون 40 هزار عدد لوح فشرده و 30 هزار عدد نوار کاست از آلبوم رندان مست به فروش رسیده است. این اتفاق در حالی رخ داده که لوح فشرده این اثر با بسته بندی شیک و با قیمت 2500 تومان در بازار موسیقی عرضه شده است. این آلبوم شامل قطعات بخش اول کنسرت مهرماه گروه شهناز در تهران است که شجریان در این کنسرت سازهای جدید خود را با اجرای قطعات این کنسرت معرفی کرد.

این کنسرت در دو بخش «رندان مست» و «مرغ خوشخوان» برگزار شد که بخش اول آن با عنوان «رندان مست» منتشرشد و بخش دوم نیز در حال آماده شدن برای انتشار است که در آینده روانه بازار موسیقی منتشر خواهد شد. «رندان مست» شامل قطعاتی چون زنگ شتر برگرفته از ردیف میرزا عبدا...، ساز و آواز، تصنیف چشم یاری از ساخته های شجریان با تنظیم مجید درخشانی بر روی غزلی از حافظ، ساز و آواز، تصنیف باد صبا ساخته حسام السلطنه مراد با تنظیم درخشانی و با شعری از ملک الشعرای بهار، آواز شوشتری، چهارمضراب بیداد و تصنیف «رندان مست» به روی غزلی از مولانا در دستگاه همایون است.