آرشیو چهارشنبه ۱۸‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۵۸
اخبار
۳

سرتیپ احمدی مقدم: حوادث خرداد قطعا در روز قدس تکرار نخواهد شد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پرونده بازداشتگاه کهریزک گفت: شکنجه و مسئله جنسی بازداشت شدگان به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم پس از بازدید از نوار مرزی سراوان واقع در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب افزود: اخیرا نیروی انتظامی در راستای پاسخگویی، مسئولیت پذیری و شفاف سازی گزارش جامعی را با همکاری رسانه ملی برای آگاهی مردم پخش کرد.

وی اظهار داشت: در زمینه شکنجه و شرایط بد بهداشتی براساس فیلم ها، مستندها و مصاحبه با کسانی که در بازداشتگاه بوده اند، پرونده تکمیل شد و اکنون پرونده بدون هیچ نقطه کدر وابهامی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس میعادگاه حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن اشغالگران است و نباید به اهداف سیاسی آلوده و به انحراف کشیده شود.

وی افزود: اگر کسانی بخواهند روز قدس را از هدف اصلی خود خارج کنند تا حد زیادی چهره واقعی خود را برای ما آشکارتر خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: با توجه به برخی اطلاعیه های صادر شده، به طور قطع در روز جهانی قدس حوادث شبیه اواخر خرداد ماه در کشور تکرار نخواهد شد.

سرتیپ احمدی مقدم گفت: با افشاگری هایی که بعد از انتخابات در زمینه ادعای تقلب در انتخابات صورت گرفت اکنون همه مردم هوشیار شده اند. تقلب در انتخابات، دروغ و فتنه ای بود که در واقع در جامعه شکاف ایجاد و سبب بی اعتمادی شد اما در این زمینه رفع ابهام صورت گرفت و مردم نسبت به تمامی اتفاق ها هوشیار شدند.

وی اظهار داشت: تصور نمی کنم در روز جهانی قدس اتفاق خاصی رخ دهد و طبیعتا چه موج سبز و چه غیرسبز در محکومیت رژیم صهیونیستی و یاری مردم فلسطین حضور پیدا کنند امری پسندیده است. اما منحرف کردن هدف روز قدس از مسیر اصلی خود را باید به پرونده تقلب اضافه کرد که ماهیت گردانندگان این تفکر را برای مردم آشکارتر می کند.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان گفت: در سال جاری 30 میلیارد تومان اعتبار برای طرح انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.