آرشیو دو‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۸۹۶
استان ها
۲۴

طرح تمام شماری بنگاه های اقتصادی در خوزستان در حال اجرا است

اهواز – کیوانه گرجی: رییس سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان از اجرای طرح ملی ارزیابی و تمام شماری بنگاه های اقتصادی زود بازده استان خبر داد.

سید جلالی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: طرح ملی ارزیابی و تمام شماری بنگاه های اقتصادی زود بازده که قرارداد منعقد شده آنها با بانک های عامل از مبلغ یکصد میلیون ریال به بالابوده است از تاریخ 6 مرداد ماه سال جاری توسط وزارت کار و امور اجتماعی در سراسر کشور با همکاری بخش خصوصی آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: از جمله مهم ترین اهداف این طرح تعیین درصد طرح های اجرا شده موفق، شناسایی طرح های دارای مشکلات و ارائه راهکار مناسب، تعیین روند رشد و توسعه خوشه های صنعتی در استان های کشور، تعیین میزان اشتغالزایی طرح های به بهره برداری رسیده و درصد تحقق اشتغال آنها نسبت به اشتغال پیش بینی شده و ارائه تصویری از چگونگی عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های عامل است.

سیدجلالی خاطرنشان کرد: قبل از شروع طرح، سه کمیته تخصصی با عناوین کمیته فنی و اجرایی، کمیته نظات و ارزیابی و کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات زیر نظر ستاد استانی به ریاست معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان و دبیری سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان تشکیل شد و همچنین با حضور دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، شرکت مشاور که مجری طرح بود انتخاب و این شرکت پس از برگزاری کلاس های آموزشی و آزمون برای پرسشگران خود با توجه به حجم طرح های با تشکیل 10 ستاد در 10 منطقه استان کار خود را آغاز نمود.

رییس سازمان کار و امور اجتماعی خوزستان اضافه کرد: کل طرح های قابل بررسی در استان خوزستان حدود 8هزار و900 طرح بود که از این تعداد طرح تا تاریخ 31 مرداد ماه امسال و پس از گذشت 20 روز از اجرای طرح به 8 هزار و 303 بنگاه اقتصادی مراجعه شد و برای 7 هزار و 631 طرح پرسش نامه تکمیل شد و تعداد 672 طرح هم به دلایل مختلفی چون مسافرت، تعطیلی فصلی و کوچ و نبود فرد پاسخگو پرسش نامه تکمیل نشد.

سیدجلالی در خصوص تعداد طرح هایی که وارد سامانه پایش شده اند نیز گفت: تعداد این طرح ها تا تاریخ 8 شهریورماه سال جاری دو هزار و 968 طرح بوده است.