آرشیو یکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۲۲
توسعه
۸

برگزاری چهارمین مزایده اموال مازاد بانک ها

نایب رئیس هیات مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام)، از برگزاری چهارمین مرحله مزایده فروش اموال مازاد بانک ها بزودی در مجتمع فرهنگی کوثر خبر داد. جمال دامغانیان افزود: براساس برنامه قرار است 396 واحد از املاک مازاد بانک ها به ارزش بیش از هزار و 400 میلیارد ریال به مزایده گذاشته شود. به گفته وی، در این مزایده بخشی از املاک بانک های ملی، سپه، صنعت و معدن، مسکن، توسعه صادرات و کشاورزی به مزایده گذاشته خواهد شد. وی اظهار داشت: از مجموع کل املاک قابل مزایده، 168 ملک مربوط به بانک ملی، 51 ملک مربوط به بانک سپه، 73 ملک متعلق به بانک مسکن، 54 ملک مربوط به بانک صنعت و معدن، 28 ملک مربوط به توسعه صادرات و 22 ملک متعلق به بانک کشاورزی است. دامغانیان گفت: برای افزایش میزان واگذاری ها تسهیلاتی نظیر فروش اقساطی واحدها در نظر گرفته شده است.

حذف صفر پس از کنترل نقدینگی انجام شود

مدیر عامل بانک ملی با تاکید بر آثار مطلوب حذف صفرهای اضافی از واحد پول ملی، ثمردهی این اقدام را منوط به کنترل نقدینگی عنوان کرد.محمودرضا خاوری در ادامه موضوع تحریم بانک ملی را حل شده عنوان کرد و اظهار داشت: ما مشکلات خودمان را حل کرده ایم و با تحریم نیز هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: بانک در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی بدون اینکه هیچ قاعده ای را نقض کند، به فعالیت بانکی خود ادامه می دهد.

مدیرعامل بانک ملی در ادامه با اشاره به جایگزینی یورو به جای دلار نیز، اظهار داشت: در حال حاضر «یورو» پول بین المللی است و نباید به یک پول اتکا کرد بلکه باید سبدی از ارزها را در مبادلات اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد تا ریسک معاملات خارجی و دارایی های ارزی نیز شکسته شود.