آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۱
اجتماعی
۴

معاون سازمان حج و زیارت خبر داد

سفر به لبنان در برنامه کاروان های زیارتی سوریه

سفر به لبنان در برنامه کاروان های زیارتی سوریه تحت نظارت این سازمان قرار گرفت.

حسین اکبری، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب گفت: با نظام مند کردن سفر به لبنان، مشکلات پیشین در این مسیر دیگر وجود نخواهند داشت.

وی افزود: زائرانی که به سوریه می روند، برای سفر به لبنان در بعلبک، مسیری که برای انتقال یاران امام حسین(ع) به شام استفاده شده بود، توقف می کنند و از آنجا به بیروت می روند. بنابراین ما مسیرهای زیارتی را مورد توجه قرار می دهیم.

اکبری اظهار داشت: در برنامه سفرهای زیارتی سوریه، یک روز به لبنان اختصاص داده شده، البته سفر دوروزه به لبنان نیز درحال برنامه ریزی است.

وی گفت: ما انحصاری برای سفرهای زیارتی سوریه ایجاد نکرده ایم؛ اما به علت منظم بودن کاروان های تحت نظارت این سازمان، بسیاری از متقاضیان مشتاق اند با این کاروان ها به سوریه سفر کنند، چون این کاروان ها رهاشده نیستند و امکانات و خدمات در آنها مشخص است. به گفته ی او، هزینه سفر به لبنان در سوریه گرفته می شود که مبلغ آن 60 دلار است و چون با هزینه گذرنامه حساب می شود، این مبلغ تعیین شده است اما در کل، مبلغ سفر به لبنان نسبت به گذشته کم تر شده است.

اکبری درباره آغاز دوباره ثبت نام در کاروان های عتبات عالیات عراق با توجه به توقف ایجادشده به علت اصلاح سطح خدمات در عراق، اظهار داشت: برای آغاز ثبت نام، منتظر برنامه پروازها، روشن شدن وضعیت آنها و ارائه فهرست جدیدی از هتل هایی که وضعیت خود را اصلاح کرده اند، هستیم. به محض اعلام آنها، ثبت نام نیز آغاز می شود.

وی درباره این که با نزدیک شدن عرفه، دوباره بسیاری از کاروان های انفرادی فعالیت را آغاز کرده اند، گفت: ما با جلوگیری از خروج کاروان های آزاد و انفرادی از مرزهای زمینی به عراق، به نوعی دست واسطه ها را کوتاه کردیم. اگر هنوز افرادی هستند که کاروان های آزاد را تشکیل می دهند، با مراجعه به سازمان حج و زیارت و قرار گرفتن تحت نظام این سازمان، بدون مشکل می توانند اعزام شوند؛ اما باید پول اضافی را که از مردم گرفته اند، بازگردانند و واسطه آنها نیز حذف شود.