آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۱
ایران اقتصادی
۷

کاهش 35 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین

طمعاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد خبر داد: افزایش علی الحساب 15 درصدی ضرایب حقوقی کارکنان بانک ها روزگذشته به بانک های دولتی ابلاغ شد.سید حمید پورمحمدی در گفت وگو با فارس اظهار داشت: با توافقی که بین معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و معاونت بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت، افزایش 15 درصدی ضرایب حقوقی کارکنان بانک های دولتی به صورت علی الحساب تصویب و امروز به این بانک ها ابلاغ شد. وی با بیان اینکه مابه التفاوت این افزایش حقوق از ابتدای سال جاری اعمال می شود، افزود: ضرایب حقوقی کارکنان بانک ها در سال 88، چندی پیش 9 درصد افزایش یافت که با

6 درصد افزایش اخیر تا کنون حقوق این کارکنان در سال جاری به صورت علی الحساب 15 درصد افزایش یافته است. پورمحمدی یادآور شد: در تلاش هستیم تا ضرایب حقوقی کارکنان بانک ها را مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش دهیم. براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق کارکنان دولت از جمله کارکنان بانک ها، متناسب با نرخ تورم است.

کاهش 35 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از کاهش 35 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین در سال جاری میلادی خبر داد. اسدالله عسگر اولادی گفت: مبادلات ایران و چین در سال جاری میلادی به 15 میلیارد دلار رسیده است، این در حالی است که این رقم در سال 2008 میلادی، معادل 29 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: میزان مبادلات تجاری ایران و چین در 7 ماهه نخست سال 2009 معادل 12 میلیارد دلار بوده که از این رقم،7 میلیارد دلار صادرات ایران به چین و 4 میلیارد دلار صادرات چین به ایران بوده است.