آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۱
ایران زمین
۱۹

آغاز عملیات اجرایی احداث دیوار حائل در حاشیه رودخانه روستاهای سالیان و آویهنگ

سنندج – خبرنگار «ایران»: عملیات اجرایی احداث دیوار حائل در حاشیه رودخانه روستاهای سالیان و آویهنگ از توابع شهرستان سنندج آغاز شد.

مهندس سردار مهرجو معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: پروژه احداث دیوار حائل از سال 85 بعد از جاری شدن سیل ویرانگر که خسارت های جبران ناپذیری از قبیل ضرر و زیان به اراضی کشاورزی و دامی و همچنین تلفات انسانی را نیز دربرداشت، به اجرا درآمد. وی افزود: در این راستا کارشناسان اداره منابع طبیعی استان نسبت به احداث دیوار حائل در حاشیه رودخانه که 6 روستا را تحت پوشش قرار می دهد اقدام کردند که در این اقدام مردم این روستاها نیز با مشارکت خود نقش بسزایی در اجرای طرح داشتند.

مهرجو ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال هزینه شده و برای ادامه این عملیات و تامین نهاده ها 3 میلیارد ریال دیگر نیز پیش بینی شده است. وی با اشاره به این که تا پایان برنامه پنجم توسعه هیچ محدودیت اعتباری برای اجرای این طرح نخواهیم داشت، گفت: این طرح به منظور ترویج فرهنگ و توسعه آبخیزداری در مناطق حادثه خیز و سیل خیز در حال انجام است که در این حوزه 6 روستا با یک هزار و 400 خانوار واقع شده است که در حال حاضر 41 خانوار از مزایای آن بهره مند شده اند.