آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۱
ایران زمین
۱۹

اصلاح 9 نقطه پرحادثه در محور قزوین - رشت

طقزوین - خبرنگار«ایران»: 9 نقطه پرحادثه در جاده قزوین - رشت با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال اصلاح شد.

ابراهیم رفیعی رئیس اداره راه وترابری منطقه کوهین و طارم سفلی با اعلام این خبر گفت: برای اصلاح این نقاط، هفت پروژه ترانشه برداری و تامین دید و ساخت بیش از یک کیلومتر مسیر مجزا در گردنه کوهین و منطقه آبلرزان انجام شده است. وی افزود: نصب بیش از هشت هزار و 300 متر سامانه روشنایی با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر برای تامین ایمنی تردد در جاده قزوین - رشت بوده است.

رفیعی با اشاره به دیگر طرح های در دست اجرا در جاده قزوین - رشت برای کاهش سوانح جاده ای و تسهیل در تردد خودروها، طرح چهار خطه کردن 5/4 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان قزوین را با اعتباری افزون بر 70 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه از بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

رئیس اداره راه وترابری کوهین و طارم سفلی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 37 کیلومتر راه روستایی در این منطقه زیرسازی و آسفالت شده است، افزود: در سال جاری برای اجرای طرح های راهسازی و راهداری در محورهای اصلی و فرعی و روستایی این منطقه 65 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. با تامین این میزان اعتبار 14طرح راهسازی زیرسازی و آسفالت در بخش های کوهین و طارم سفلی طی امسال و سال آینده اجرا می شود.