آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۱
تولید
۱۷

طراحی نمای ساختمانها نیازمند تحول اساسی است

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: لازم است یک تحول و تجدید نظر کلی در طراحی نمای ساختمان های کشور متناسب با معماری اسلامی- ایرانی و ویژگی های فرهنگی ما صورت گیرد. علی نیکزاد گفت: این نمای ساختمان های موجود با هویت ایرانی- اسلامی تطابق ندارد و باید با تلاش و جدیت نسبت به احیای فرهنگ و تمدن اسلامی بکوشیم. نیکزاد در ادامه با مطرح کردن این پرسش که چرا ما در سی ساله گذشته نتوانسته ایم پروژه معماری شاخص و چشمگیری در ردیف مثلا بنای «عالی قاپو» بسازیم، گفت: سازمان نظام مهندسی باید از این منظر به معماری و ساخت و ساز نگاه کند که با حفظ ویژگی های ایرانی – اسلامی بتوانیم بناهایی احداث کنیم که برای آیندگان مایه افتخار باشد.

توقف تولید تندر 90 درپی عدم ورود قطعه

عضو کمیسیون صنایع مجلس علت توقف تولید تندر 90 ایران خودرو را عدم ورود برخی قطعات خودرو از خارج کشور و طلب برخی شرکت های قطعه ساز از ایران خودرو عنوان کرد. مهدی صادق در خصوص توقف تولید تندر 90 ایران خودرو گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که تحریم ها تا حدی بر روی تولید این خودرو موثر است و یکی از دلایل وجود مشکل در تامین برخی قطعات تندر نیز همین مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو به دلایل مختلف یا تولیدات نامناسبی را داشته و یا هزینه های زیادی را در تولید متحمل شده که این موضوع این بنگاه اقتصادی را با چالش و مشکلاتی روبرو کرد، در حالی که آن زمانی که این شرکت نسبت به دریافت پول پیش از مردم برای تولید دو ساله خودرو اقدام می کرد باید به فکر چنین وقتی بود. عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: بخشی از دلایل بروز مشکل در تامین قطعه تندر، ضعف نقدینگی ایران خودرو و همچنین وجود برخی فشارهای قبلی بر این شرکت است که مسئولین سازمان گسترش و همچنین ایران خودرو باید در جهت رفع آن تلاش کنند. وی تصریح کرد: طبق اظهارنظر مسئولین سازمان گسترش توقف تولید تندر 90 ایران خودرو ادامه دار نیست و دلیل اصلی آن عدم تحویل قطعه و طلب برخی شرکت های قطعه ساز از ایران خودرو است.