آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۳۱
اجتماعی
۶

ایران صاحب کرسی ویژه در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد

ایران در هجدهمین نشست مجمع عمومی گردشگری ملل متحد UNWTO در قزاقستان، به عنوان یکی از 8 عضو برنامه ریز، صاحب کرسی ویژه در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ایران به عنوان یکی از 8 عضو کمیته برنامه ریزی UNWTO سازمان جهانی گردشگری انتخاب و صاحب کرسی ویژه شد.

حمید بقایی با اشاره به اینکه کمیته برنامه ریزی UNWTO برنامه ریزی، سیاست گذاری و تصمیم گیری درباره همه مسائل و برنامه های کلان جهانگردی در این سازمان را برعهده دارد، افزود: برنامه ریزی و سیاست های کلان اجرایی و مالی UNWTO با نظر این شورا قابلیت اجرایی می یابد.

وی با بیان اینکه ایران در این مجمع با عنوان رئیس کمیسیون جنوب آسیا در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد برگزیده شد، تصریح کرد: کمیسیون مزبور هماهنگی و برنامه ریزی امور مربوط به کشورهای جنوب آسیا در مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد را بر عهده دارد. در انتخابات این دوره نشست موفقیت دیگری نیز نصیب کشورمان شد و ایران به همراه هندوستان به عنوان اعضای آسیایی شورای اجرایی UNWTO انتخاب شدند، بنابراین ایران از این پس نقش تعیی کننده تری در مجموعه سیاست های کلان جهانگردی در سطح بین المللی ایفا خواهد کرد.