آرشیو شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۲
استان ها
۲۴

کوتاه

اولین جشنواره انار در کلیبر آذربایجان شرقی برپا شد

تبریز– خبرنگار دنیای اقتصاد: با همکاری سازمان های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فرمانداری شهرستان کلیبر اولین جشنواره انار در روستای مردانقم خداآفرین برپا شد.

ایوب ایرانی فام، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به تولید انار در این استان گفت: آذربایجان شرقی با تولید 312 هکتار باغ انار سالانه حدود دو هزار و 500 تن محصول انار برداشت می کند که به صورت تازه خوری به بازارهای مصرف استان عرضه می شود. وی افزود: از این میزان 265 هکتار باغ انار از نوع انار شیرین پوست سفید و انار ملس مربوط به شهرستان های کلیبر و جلفا در حاشیه رود ارس بوده و 47هکتار نیز در سایر مناطق پراکنده است.

نیروگا ه شهید مفتح به لحاظ آمادگی تولید رتبه اول را کسب کرد

همدان – محبوبه یادگاری: نیروگاه شهید مفتح همدان از حیث آمادگی تولید در تابستان 88 رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، در ارزیابی انجام شده تابستان سال جاری، نیروگاه شهید مفتح از حیث آمادگی تولید، مقام اول را بین نیروگاه های بخاری کشور کسب کرد و از طرف مدیرعامل توانیر لوح تقدیری به آن اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خادم فرهنگی امام رضا (ع) شد

بندرعباس – علی نظری: در پایان سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و هفتمین جشنواره ملی رضوی در بندرعباس، نشان خادم فرهنگی به دوتن از مدیران سیاسی و فرهنگی هرمزگان به دلیل اجرای خوب جشنواره تئاتر رضوی در هرمزگان از سوی نماینده موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی اعطا شد.

بر اساس این خبر، این نشان به آقایان محمد حسن پراور، سرپرست استانداری هرمزگان و همایون امیرزاده، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی این استان به عنوان خادمان فرهنگی بارگاه ملکوتی ثامن الاحج علی ابن موسی الرضا(ع) اعطا شد.

تجلیل از صادر کنندگان برتر اردبیل

اردبیل- مهدی حسین نژاد: با حضور استاندار اردبیل از صادر کنندگان برتر استان اردبیل در سال جاری تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم استاندار اردبیل با تاکید بر اثرگذاری تجارت موفق در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و امنیتی این امر را عاملی برای جابه جایی فرهنگ ها دانست و گفت: تحرک اقتصادی عنصری موثر درپویایی کشور هم به شمار می رود.