آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۱
استان ها
۲۴

بهره برداری و کلنگ زنی 16 طرح در ارس

اسد فلاح

تبریز –: 16 طرح صنعتی، عمرانی، گردشگری و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس با حضور رییس مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد ارس نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید سالانه 500 مگاوات برق و با سرمایه گذاری سه هزار و 650 میلیارد ریال، پالایشگاه با ظرفیت یک هزار و 200بشکه و سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال و کارخانه تولید کامیون و کامیونت با 67 میلیارد ریال سرمایه گذاری و کارخانه تولید عطروادکلن با پیش بینی سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال ازجمله طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز شد. همچنین عملیات ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال و مجتمع بزرگ تجاری ارس با صرف 500 میلیارد ریال، انبارهای اجاره ای به سرمایه گذاران با 6/7 میلیارد ریال سرمایه گذاری و بلوار ورزش با صرف 32 میلیارد ریال اعتباروبلوار دانشگاه با برآورد هزینه 12 میلیاردریال و نمازخانه حوزه علمیه الزهراء از محل اعتبارات عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس آغازشد. در این مراسم فاز یک پارک کوهستان به وسعت پنج هکتار و با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار توسط سرپرست مرکزمناطق آزاد کشور به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش، مجتمع مسکونی 36 واحدی ارس با اعتبار 22 میلیارد ریال، مجموعه خدمات گردشگری امامزاده های سید محمد آقا و شعیب با اعتبار 1600 میلیون ریال، پارک سلامت و پارک ساحلی جمعا با 6 میلیارد ریال، منبع رسوب گیر و تصفیه آب صنعتی در شهرک صنعتی با 660 میلیون ریال و فاز 2 ساختمان پردیسهای دانشگاهی بین المللی منطقه آزاد ارس با 13 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.