آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴
نگاه سوم
۳۰
تجسمی

آثار پیشکسوتان در گالری پردیس سینمای «ملت»

نگاه سوم - معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری از برگزاری نمایشگاه آثار پیشکسوتان هنرهای تجسمی از 7 تا 25 آذرماه در گالری پردیس سینمای «ملت» خبر داد.

محمد هادی منبتی که دیروز 3 آذر ماه در نشست خبری حاضر بود، با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه اکسپو هم هست و مجموعه ای از گالری داران نیز در آن حضور دارند و برخی از آثار هم به فروش می رسند. او با بیان اینکه در این نمایشگاه 30 نفر از اساتید پیشکسوت هنرهای تجسمی آثار خود را ارائه کردند، تصریح کرد: در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، محمد احصایی، پروانه اعتمادی، پرویز تناولی، ابراهیم جعفری، یدالله کابلی، مهدی ویشکایی، حسین کاشیان، جواد حمیدیان، علی اصغر معصومی، حسین زنده رودی و... به نمایش درمی آیند. او درباره آثار استاد پرویز تناولی خاطرنشان کرد: به دلیل این که آثار این هنرمند ارزشمند در موزه امام علی (ع) امانت است، تنها در این نمایشگاه در معرض دید قرار می گیرند و فروشی نیستند.

پرویز تناولی، مجسمه ساز، نقاش، پژوهشگر و مجموعه دار ایرانی است که در سوم فروردین ماه سال 1316 در تهران و در محله دروازه شمیران در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. وی از سنین ده تا یازده سالگی فعالیت هنری خود را با نوازندگی ویلن زیر نظر استادانی چون نیک نواز و صبا آغاز کرد. اثر پرسپولیس وی در حراج کریستی در دبی، به مبلغ دو میلیون و 500 هزار دلار به فروش رفت که در تاریخ حراج کریستی در خاورمیانه، رکوردی بی سابقه است.