آرشیو چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۵۲
اقتصادی
۴

طرح جدید وزیر نفت برای خروج پارس جنوبی از رکود مالی

گروه اقتصاد: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که با حمایت های دولت، عسلویه جانی دوباره می گیرد، افزود: وزیر نفت طرح قابل توجهی به هیات دولت ارائه کرده است که امیدواریم با موافقت روبه رو شود و پروژه های صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی و پارس شمالی تامین اعتبار و از رکود مالی خارج شود.

به گزارش شانا، موسی سوری گفت: همایش ملی توسعه دانایی محور، فرصت مناسبی است تا توان مدیریتی کشور برای توسعه پرشتاب میدان گازی پارس جنوبی افزایش یابد؛ زیرا در رقابت نفسگیر برداشت از این میدان مشترک باید از رقیب پیشی گرفت.

وی تصریح کرد: در این رقابت نفسگیر که رقیب ما با تمام توان در حال تولید از میدان گازی پارس جنوبی است و دیگر کشورهای فعال در حوزه صنعت گاز نیز به کمک وی آمده و در حال برداشت بیشتر از مخزن مشترک گازی پارس جنوبی که سهم فرزندان ما و نسل آینده ما در این مخزن است، نباید جزیره ای عمل کنیم.

وی درباره ویژگی همایش ملی توسعه یکپارچه، پایدار و دانایی محور در افق 1404 و 1444 گفت: با توجه به این که مخزن گازی پارس جنوبی دست کم تا 50 سال آینده توان تولید گاز را دارد، با برگزاری این همایش و ادامه آن در سال های آینده چشم انداز منطقه ویژه عسلویه تا سال 1444 تدوین می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اجرای مصوبه 50 درصد اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی از جمله تاکیدهای وزیر نفت است که در این زمینه تمام شرکت های موجود در منطقه ویژه عسلویه به اجرای آن مکلف شده اند؛ بدیهی است کوتاهی مدیران در اجرای این مصوبه، قابل پیگیری است.