آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
سیاسی
۲

لاریجانی: دیپلماسی ایران مبتنی بر تعهد به وعده هاست

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بر مبنای بنیان های اسلامی، صدق، اخلاق، عدالت و تعهد به وعده هاست و به هیچ وجه، دچار بازی های فریبکارانه نخواهیم شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در همایش سفیران و نمایندگی های فرهنگی خارج از کشور با بیان این که جنس دیپلماسی ایران با رفتارهای دیپلماتیک امروز دنیا تفاوت دارد، گفت: وقتی حرکت سیاسی براساس مبانی استوار اسلامی باشد، همیشه جهت دار و دارای مبدا و مقصد خواهد بود و هیچ گاه دستگاه دیپلماسی، دچار نارسایی تئوریک یا نابسامانی رفتاری نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، داشتن تئوری منسجم در کار با همسایگان و کشورهای اسلامی را مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا به اتحاد کشورهای اسلامی به عنوان یک جریان تاثیرگذار در صحنه جهانی توجه داشت و امروز دستگاه دیپلماسی کشور باید در روشن کردن مواضع اصلی نظام و تحقق روح برادری و مودت اسلامی بین المللی و کشورهای اسلامی تلاش کند.

لاریجانی اظهار کرد: برخلاف حرکت های ماجراجویانه غربی ها، جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای گام های دقیق برداشته و پیشرفت های فنی در این زمینه دستاورد ارزشمندی برای ایرانیان است و آمریکا با رفتار دوگانه در موضوع هسته ای در صحنه بین المللی عملابه نهاد آژانس لطمه وارد کرده است. رئیس مجلس موضوع فلسطین را مساله مهم جهان اسلام دانست و افزود: این موضوع همیشه به عنوان محور حرکت دیپلماتیک جمهوری اسلامی مورد توجه است.

لاریجانی دیپلماسی پارلمانی را ظرفیت مهم صحنه بین المللی خواند و گفت: نمایندگان ملت در ارتباطات بین المللی می توانند صحنه سیاسی متناسب با نیاز نظام را طراحی کنند.