آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
سیاسی
۲
دیدگاه

بیانات رهبری هشدار به آژانس اتمی بود

گروه سیاسی جمعی از صاحب نظران و نمایندگان مجلس تاکید کردند که آژانس بین المللی انرژی اتمی باید مستقل عمل کند و تحت تاثیر امریکا و برخی کشورهای غربی قرار نگیرد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه «آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید تحت تاثیر امریکا و برخی از کشورها باشد زیرا اینگونه اقدامات یکجانبه اطمینان را به آژانس از بین می برد»، خاطرنشان کرد: بیانات ایشان در این زمینه هشدار و تذکری به این سازمان ها است که به نفع این سازمان ها و رئیس سازمان انرژی اتمی نخواهد بود. از سوی دیگر بیانات ایشان تاکیدی بر راهبرد جمهوری اسلامی برای فناوری هسته ای با حفظ استقلال و خودکفایی بود.

حسین نجابت نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است که آژانس بین المللی انرژی اتمی در صدور بیانیه های خود در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بی انصافی می کند.

حمید رسایی نماینده تهران درمجلس نیز در این باره گفت: عملکرد 31 ساله نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد که این کشور به دنبال سوء استفاده از منابع ملت خود و ملت های دیگر در ابعاد مختلف نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ماهیت اصلی سازمان های بین المللی یاری رساندن به کشورهای مظلوم و ستم دیده است خاطرنشان کرد: ولی در حال حاضر می بینیم که این سازمان ها برای دفاع از کشورهای سلطه گر تاسیس شده اند.

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس نیز گفت: اگر سیاست خارجی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کنیم همیشه براساس عزت و مصلحت و حکمت عمل کرده ایم و توانسته ایم این بحث را در راستای سیاست خارجی پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه حتی دین ما نیز اجازه نمی دهد سلطه کسی را بپذیریم، اظهار داشت: ما نه تنها در مسائل جزئی بلکه در مسائل بین المللی نیز هیچگاه زیر بار سلطه نخواهیم رفت.