آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
سلامت
۵

عسل از تاول زدن جلوگیری می کند

گروه سلامت: عسل به علت داشتن گلوکز، تاثیر مهمی روی عضلات قلب دارد که باعث تحریک قلب، افزایش جریان خون در شریان های انشعابی و تنظیم فشارخون می شود.

دکتر معرفی، عضو هیات علمی دانشگاه در «سمینار عسل و معجزات آن: رویکرد سلامتی، درمان و زیبایی»، با اشاره به رویکرد درمان با انواع عسل خاطرنشان کرد: عسل به عنوان دارو برای درمان امراض معده مانند زخم معده، ورم معده و روده موثر است و به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا کمک کرده و ترشح شیره معده را به حالت طبیعی برمی گرداند. عسل دارای کنش دوجانبه بهم آمدن زخم های خارجی و داخلی مانند زخم معده و کنش تقویت کننده دستگاه عصبی بدن است. همچنین از این ماده به عنوان تقویت کننده حافظه نیز یاد می شود.

وی همچنین به خواص دیگر عسل از جمله افزایش میزان آهن خون و شرکت در فرآیند تکثیر گلبول های قرمز اشاره کرد و افزود: عسل دارای اثرات باکتری کش و باکتریولیتیک است و تاکنون رشد هیچ میکروبی در آن مشاهده نشده است. با مالیدن عسل به محل سوختگی، مانع رسیدن هوا به پوست شده، از شدت درد کاسته و از تاول زدن جلوگیری می کند.

عضو هیات علمی واحد کرج در این زمینه به افزایش رویکرد کشورهای جهان به فواید عسل و تنوع محصول براساس کیفیت و خصوصیات مختلف از جمله رویکرد سلامتی و زیبایی با عسل و فرآورده های زنبور عسل و ژل رویال اشاره کردند.