آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
سلامت
۵

عرق بهارنارنج تقویت کننده اعصاب و روان

گروه سلامت: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف عرقبهار نارنج اعصاب را تقویت و بی خوابی را درمان می کند.

مرتضی صفوی در گفتگو با فارس، افزود: از بهارنارنج عرق تهیه می کنند که طبیعت گرم داشته و مقوی جسم و روح است. این عرق اشتهاآور قوی و برای رفع ضعف اعصاب مفید و نشاط آور است و در تسکین ناراحتی های سینه و تپش قلب تاثیر دارد.

وی گفت: پوست نارنج ضد یبوست است و برای معده هایی که زیاد ترش می کنند، بهترین داروی موثر است و مربای آن باعث هضم غذا می شود. این متخصص تغذیه اضافه کرد: مربای بهارنارنج مقوی معده و ضد تشنج است و سکسکه را درمان می کند، ضد انگل است و گاز معده را از بین می برد.

صفوی همچنین گفت: اگر آب نارنج گرفته و معادل یک سوم حجم آن گلاب اضافه شود و هر روز صورت با آن شسته شود، روزنه های صورت که مسدود شده است باز می شود و پوست چهره روشن می شود. وی افزود: عرق بهار نارنج اشتهاآور است، نیروی جنسی را افزایش می دهد و خوردن عرق بهار نارنج همراه با آب کرفس برای خروج سنگ کلیه مفید است.

عرق بهار نارنج برای معطر کردن شربت ها استفاده می شود و اعصاب را تقویت و بی خوابی را درمان می کند. وی گفت: آب نارنج دارای ویتامین های B وC است که خواص آبلیمو را دارد. دم کرده پوست بهار نارنج تب را درمان می کند و درد نیمه سر یا میگرن را معالجه می کند.