آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
ایران
۱۹

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کشور:برج جهان نما در حال تخریب است

اصفهان - خبرنگار جام جم: در حالی که بازرسان یونسکو دوشنبه گذشته برای بازدید از چند آثار تاریخی اصفهان وارد این شهر شده اند، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان از تخریب طبقه یازدهم برج جهان نما خبر داد.

اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تخریب طبقه یازدهم برج جهان نما در حال حاضر روند خوبی را طی می کند.وی در مورد مشکلاتی که چند روز اخیر بر سر تخریب این ساختمان پیش آمد، گفت: خوشبختانه مشکل برطرف شده است اما با عاملانی که موجب تاخیر در روند تخریب شده اند برخورد خواهد شد و از این به بعد نیز با کسانی که در زمینه حفظ آثار تاریخی کوتاهی کنند برخورد جدی و قانونی می شود. گفته می شود بازرسان یونسکو از جهان نما بازدید داشته و از نزدیک روند تعدیل این برج را بررسی کرده اند. همچنین قرار است این بازرسان از میدان امام و متروی اصفهان نیز بازدید داشته باشند.دلیل بازدید این بازرسان از متروی اصفهان بررسی تاثیر آن بر میدان امام اصفهان می باشد.

قرار است در این سفر در خصوص چهل ستون و باغ فین کاشان برای ورود به فهرست آثار جهانی نیز تصمیم گیری شود.به گزارش مهر، در صورتی که روند تعدیل جهان نما از نظر بازرسان یونسکو مورد توجه نباشد احتمال حذف این بنای تاریخی از فهرست آثار تاریخی وجود دارد. از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند کارشناسان یونسکو رای به حذف میدان امام از فهرست آثار جهانی خواهند داد.