آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
اجتماعی
۴

رئیس دفتر رئیس جمهوری در همایش معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس کشور:

معلمان تربیتی، عزت نفس دانش آموزان را تقویت کنند

گروه اجتماعی معلمان تربیتی و پرورشی در مدرسه باید با خلق خوش و عزت نفس دانش آموزان را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار «ایران» اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور روز گذشته در همایش معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با بیان این مطلب گفت: انسان آفریده شده تا به کمال برسد و کمال انسان در این است که همه ظرفیت های بالقوه او شکوفا شود.

رحیم مشایی خاطرنشان کرد: آفرینش الهی جهت دار و معنادار است. کسی حق گرایی را از جایی نمی گیرد و آموزشی نیست، همه انسان ها ذاتا حق گرا هستند و کافی است در مقام تعلیم و تربیت مصداق حق را به افراد بشناسانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر انسان کوچک تر و حقیرتر دیده شود، نمی توان انتظار کار بزرگی از او داشت، پیامبران آمدند که انسان را بزرگ کنند و به آنان عزت بدهند، هر چند که گرایش به عزت هم امری فطری است، لذا پرورش و تربیت هم باید با توجه به این نگاه تغییر کند و خانواده ها باید فرزندانشان را با عزت بزرگ کنند و آنها را عزیز گردانند، چون زمانی که انسانی عزیز نباشد، عزت ندارد و نمی توان به رشد و شکوفایی او فکر کرد.

وی خطاب به معلمان پرورشی و تربیتی گفت: عزت نفس دانش آموزان باید ارتقا یابد، در خانواده نیز باید والدین به فرزندانشان توجه کرده و عزت آنان را محور قرار دهند.

نباید با پول پرورش موکت خرید

وزیر آموزش و پرورش در این همایش گفت: در آخرین برنامه ریزی که در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است 30 هزار مدرسه روستایی کشور در قالب مجتمع و در قالب جدیدی مدیریت و اداره می شوند. هدف از این طرح ارائه خدمات و تجهیز کردن مدارس روستایی کشور است.

دکتر حاجی بابایی تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار و 500 مدرسه در حال ساخت است و یکهزار و 200 مدرسه نیز افتتاح شده و در مدارس در حال ساخت تا جایی که ممکن بوده نقشه ها را تغییر دادیم تا سالن های ورزشی نیز در آنها احداث شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: مدارس ما باید تجهیز شوند و سال 89 سال سیل اعتبارات به تجهیز شدن مدارس خواهد بود که افزایش ساخت هنرستان ها و تجهیز مدارس ابتدایی و راهنمایی و متوسطه از اولویت های وزارتخانه خواهد بود.