آرشیو چهار‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
اجتماعی
۴

در آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص)

شروع فعالیت جمعیت مسجدسازان کشور

گروه اجتماعی در آستانه ولادت پیامبر اکرم(ص) جمعیت مسجدسازان با هدف ایجاد نظام هماهنگ در ساخت و ساز مساجد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رئیس جمعیت مسجدسازان کشور در نشستی خبری با اشاره به روند ثبت این جمعیت گفت: در حال حاضر ساخت و اسلوب معماری مساجد از یک نظام هماهنگ پیروی نمی کند، ضمن این که مساجد در بعضی روستاهای کشور بی دقت ساخته شده و نیازمند بازسازی و بهسازی است، بنابراین جمعیت مسجدسازان برای ایجاد این هماهنگی تاسیس شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری افزود: اگرچه نظام جمهوری اسلامی در طول این 30 سال در امر مسجدسازی بسیار فعال بوده، اما هنوز بعضی روستاهای محروم و دورافتاده کشور مسجد ندارند و باید به کمک خیرین در این روستاها مسجد ساخته شود.

وی با بیان این که جمعیت مسجدسازان به عنوان واسطه، این روستاهای محروم را به خیرین معرفی خواهد کرد، گفت: برهمین اساس با خیرین، استانداری ها و فرمانداری های مناطق دورافتاده برای جمع آوری کمک ها و ساخت مساجد ارتباط برقرار خواهیم کرد. به گفته اختری شماره حساب (0100777000003) به نام جمعیت مسجدسازان آماده دریافت هرگونه کمک نقدی شهروندان برای ساخت مساجد است.