آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
جهان
۶

کوتاه از جهان

اردوغان: از قبرس خارج می شویم

جام جم آنلاین: رجب طیب اردوغان نخستوزیر ترکیه از اعلام آمادگی برای عقب کشیدن نیروهای نظامی این کشور از بخش ترک نشین قبرس در صورت موفقیت مذاکرات رهبران دو بخش جزیره خبر داد.

نخست وزیر ترکیه در دیدار با خبرنگاران بخش های ترک و یونانی نشین جزیره گفت ترکیه خواستار یک راه حل پایدار در جزیره است و تاکید کرد برای تحقق این هدف آنچه را که در توان دارد به کار می برد و هیچکس نمی تواند در زمینه جدی بودن ترکیه شک و تردید داشته باشد.

پوتین: بمب افکن استراتژیک می سازیم

جام جم آنلاین: پوتین گفت: روسیه بعد از ساخت یک جت جنگی مدرن اکنون تلاش می کند که یک بمب افکن دوربرد جدید نیز طراحی کند.

نخست وزیر روسیه گفت: طی 10 سال آینده، نیروی هوایی این کشور باید به بیش از 1500 هواپیما و بالگرد جدید دست یابد.

پوتین که در دیدار از یک شرکت هواپیمایی در مسکو سخن می گفت، افزود کشورش یک بمب افکن جدید دوربرد که می تواند سلاح های اتمی نیز حمل کند، طراحی کرده است.

حریری: باید متحد شویم

جام جم آنلاین: نخست وزیر لبنان با اعلام این که سخنان دبیرکل حزب الله در بخشی از منطقه توازن ایجاد کرد، گفت: برای مقابله با تهدیدات دشمن صهیونیستی باید وحدت ملی را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی المنار، سعد الحریری که هنگام بازگشت از سفر دو روزه به دوحه سخن می گفت، افزود دشمن صهیونیستی پیوسته لبنان را تهدید می کند و اگر قصد حمله به لبنان را داشته باشد ما تحرکات آنان را زیر نظر داریم.

فلسطین، مهم ترین مساله خاورمیانه

جام جم آنلاین: نخست وزیر هند در پایان سفر سه روزه خود به عربستان، مساله فلسطین را مهم ترین موضوع در راه تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه دانست.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، مانموهان سینگ در ریاض تاکید کرد: خاورمیانه تحمل تنش های دیگری را ندارد.

وی همچنین با اشاره به تمایل هند در زمینه همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان خود، تاکید کرد: جامعه بین الملل باید از دولت افغانستان در جهت ثبات در این کشور و توسعه همه جانبه حمایت کند.