آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
فرهنگ و هنر
۲۰

وزیر ارشاد در حاشیه جشنواره موسیقی فجر:امیدواریم اعتبار بخش فرهنگ و هنر افزایش یابد

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه منتخب اجرای گروه های بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت اظهار امیدواری کرد تا اعتبار بخش فرهنگ و هنر در سال آینده افزایش یابد و از ظرفیت های موسیقی نیز استفاده کامل شود.

به گزارش روابط عمومی این جشنواره، سیدمحمد حسینی پس از تماشای اجراهای ویژه در تالار وحدت، گفت: عرصه موسیقی و هنرمندان این رشته ظرفیت های فراوانی دارند که از تمام آنها استفاده نمی شود؛ لذا باید تلاش شود تا از این ظرفیت ها بیشتر بهره گرفته شود.

او ادامه داد: موسیقی ایرانی یک موسیقی اصیل است و زمانی که این موسیقی با کلام دلنشین بزرگان شعر و ادب سرزمین همراه می شود، بسیار تاثیرگذار است.

حسینی با اشاره به جامع بودن بیست و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر افزود: جشنواره امسال از یک جامعیت برخوردار است و گروه های مختلف در بخش های موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک و پاپ حضور دارند و جشنواره می تواند پاسخگوی مخاطبان انواع مختلف موسیقی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این دوره از جشنواره به حضور جوانان توجه خاصی دارد و گروه هایی از سراسر کشور در آن حضور یافته اند و در کنار آنان پیشکسوتان موسیقی نیز در جشنواره در قالب شورای سیاستگذاری و داوری حضور دارند.

وی همچنین اجرای برنامه های جشنواره در شهرهای شیراز و کرمان را همزمان با تهران از ویژگی های این دوره از جشنواره برشمرد و با اشاره به بودجه فرهنگی گفت: این روزها شاهد بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی هستیم و این در حالی است که بودجه فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 88 بسیار ناچیز است.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم با اشاره به مظلومیت فرهنگ خواستار شدند که توجه جدی به حوزه فرهنگ شود و دولت دهم نیز فرهنگ را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. امیدواریم با اهتمام دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی، اعتباری به حوزه فرهنگ اختصاص داده شود تا شاهد گسترش برنامه های فرهنگی، هنری باشیم و حتی فراتر از مرزها در دیگر کشورها اجرا و ارائه برنامه های فرهنگی، هنری گسترش یابد و شاهد توسعه و پویایی فرهنگ و هنر کشورمان باشیم.