آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۷
فرهنگ و هنر
۲۰

دبیر بخش موسیقی جشنواره ملی جوان ایرانی:آثار زیرزمینی موسیقی پاپ را هم ارزیابی خواهیم کرد

گروه فرهنگ و هنر: در نشست خبری جشنواره ملی جوانان ایرانی که از سوی سازمان ملی جوانان در 2 بخش موسیقی و هنرهای نمایشی برگزار می شود، عنوان شد اگر آثار موسیقی زیرزمینی پاپ در چارچوب های تعریف شده این رویداد باشند، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، روزبه نعمت اللهی، دبیر بخش موسیقی جشنواره ملی جوان ایرانی در مورد این که آیا در جشنواره ملی جوانان از آثار موسیقی زیرزمینی پاپ نیز استقبال می شود، گفت: در صورتی که آثار ارائه شده به دبیرخانه بخش موسیقی جشنواره در چارچوب های تعیین شده باشند، مورد بازخوانی و ارزیابی قرار می گیرند.

وی افزود: شناخت و کشف استعدادهای نهفته جوانان درحوزه موسیقی از اولویت های مهم ما در این جشنواره است که با حمایت همه جانبه از آثار جوانان مستعد، این هدف محقق می شود.

نعمت اللهی ادامه داد: بخش موسیقی جشنواره ملی جوان ایرانی در 3 محور سنتی، کلاسیک و پاپ برگزار می شود و نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی را در بر می گیرد.

دبیر بخش موسیقی جشنواره ملی جوان ایرانی در پایان خبر داد: جوانان علاقه مند می توانند آثار خود را تا 25 اردیبهشت ماه سال آینده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند که 20 تیرماه آثار دریافت شده توسط شورای سیاستگذاری وهیات داوران بخش موسیقی مورد بازخوانی و ارزیابی قرار می گیرد.

در این نشست همچنین علی سلیمانی، دبیر بخش هنرهای نمایشی جشنواره ملی جوان ایرانی با اشاره به این که در این بخش به دنبال الگوسازی برای جوانان در عرصه هنر هستیم، افزود: این جشنواره از بخش های نمایش صحنه ای، نمایش خیابانی و نمایش عروسکی و کودک (ویژه هنرمندان جوان) تشکیل شده است که در هر بخش داوری و بازخوانی انجام خواهد شد.

وی با اعلام این که بخش هنرهای نمایشی جشنواره از 19 تیر ماه سال آینده آغاز خواهد شد و 26 تیر ماه مراسم اختتامیه آن برگزار می شود، مهم ترین مشخصه انتخاب آثار را جذابیت و کیفیت آنها معرفی کرد. علی سلیمانی اعلام کرد به هر کدام از طرح هایی که برای نخستین بار به اجرا در می آیند، 50 میلیون ریال کمک هزینه داده می شود.