آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
دانش
۵

گوگل به کمک زلزله زدگان می شتابد

خانواده و دوستان بازماندگان یا قربانیان زلزله شیلی می توانند با استفاده از ابزار جدید گوگل به جست وجوی نزدیکان خود و یافتن اخباری جدید از وضعیت آنها در شیلی بپردازند.

براساس این گزارش شرکت گوگل ابزاری را برای کمک به بازماندگان زلزله شیلی برای یافتن دوستان و اعضای خانواده خود که شاید قربانی زلزله 8/8 ریشتری شیلی شده باشند، ارائه کرده است.

انسان یاب گوگل به کاربران امکان می دهد با استفاده از اطلاعات مربوط به نام یا آخرین مکانی که افراد در آن قرار داشته اند به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی به جست وجوی فرد مورد نظر خود بپردازند.

انگلیسی ها ریشه آفریقایی دارند

یک مطالعه جدید حاکی است مردم آفریقای شمالی هزاران سال پیش در انگلیس می زیسته اند.

در یک کشف جالب، مطالعه روی بقایا و هنرهای دستی مختلف از قرن چهارم در موزه «یورک شایر» نشان داده است که ساکنان امروزی آفریقای شمالی هزاران سال قبل در انگلیس می زیسته اند.

این تحقیق روی آثار بر جای مانده از جمجمه بانویی از سال 1901 در شهر «سیکامور تراس» انجام شده است.

این زن با جواهرات مختلفی دفن شده بود که شبیه به جواهرات و تزئینات زنان آفریقای شمالی است و نشان می دهد که وی احتمالا از اجداد مردم آفریقای شمالی است که از نواحی گرمتر به یورک مهاجرت کرده است. محققان می گویند: پیش از این ما به شواهد مربوط به این خارجی ها بر اساس دست نوشته ها متکی بودیم، اما این بار با دستیابی به اسکلت جمجمه و متعلقات این زن موفق شدیم به شواهد آشکاری از اجداد وی و وضعیت اجتماعی او دست پیدا کنیم.