آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
بین الملل
۶

گزیده اخبار

4 شورشی در اینگوش کشته شدند

چهار شورشی به دست نیروهای امنیتی روسیه در منطقه ناآرام اینگوش واقع در قفقاز کشته شدند. نیروهای امنیتی این کشور مخفیگاه های شورشیان را در روستایی نزدیک شهر نزران مرکز منطقه اینگوش محاصره کردند و پس از خودداری شبه نظامیان از تسلیم شدن به سوی آنها آتش گشودند.

سینگ: هند خواستار دوستی با پاکستان است

مان موهان سینگ، نخست وزیر هند گفت که دهلی نو خواستار ارتقای روابط با کشورهای همسایه بویژه پاکستان است.سینگ گفت: هند خواستار زندگی در صلح و دوستی با همسایگانش است. نخست وزیر هند با اشاره به این که سرنوشت آینده این دو کشور همسایه و اتمی منطقه به یکدیگر پیوند خورده است، از مقامات سیاسی پاکستان خواست تا راه را برای برقراری صلح هموار سازند و مشکلات موجود را رفع نمایند.

رهبر سابق بوسنی در لندن بازداشت شد

ایوب گانیک رهبر سابق بوسنی براساس قرارداد استرداد متهمان در انگلیس بازداشت شد. وی متهم به کشتن سربازان مجروح در جنگ دهه 1990 بالکان بوده و صربستان خواستار محاکمه وی به عنوان جنایتکار جنگی است.واحد استرداد مجرمین اسکاتلند یارد، گانیک 63 ساله را در فرودگاه «هیث رو» لندن بازداشت کردند.در همین رابطه وزارت خارجه انگلیس نیز بازداشت ایوب گانیک را تایید و اعلام کرد که وی به دلیل درخواست صربستان و به اتهام زیرپا گذاشتن کنوانسیون ژنو بازداشت شده است.

صنعا جنبش حوثی را به جنگ هفتم تهدید کرد

علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن جنبش الحوثی را تهدید کرد که در صورت نقض آتش بس، «صنعا» جنگ هفتم خود علیه این گروه را آغاز خواهد کرد.

چندی پیش جنبش الحوثی به منظور اثبات حسن نیت خود در روند صلح برای اجرای بندهای ششگانه طرح پیشنهادی «صنعا» اعلام آمادگی و تاکید کرد که جدایی طلب نیست بلکه صرفا به دنبال حفظ استقلال و برخورداری حقوق سیاسی و اجتماعی

خود است.