آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
بین الملل
۶

حریری: سخنان نصرالله در منطقه توازن برقرار کرد

گروه بین الملل نخست وزیر لبنان با تاکید بر اینکه سخنان دبیرکل حزب الله در بخشی از منطقه توازن ایجاد کرد، گفت: برای مقابله با تهدیدات دشمن صهیونیستی باید وحدت ملی را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری المنار، سعد حریری که هنگام بازگشت از سفر دو روزه به دوحه سخن می گفت، افزود: دشمن صهیونیستی پیوسته لبنان را تهدید می کند و اگر قصد حمله به لبنان را داشته باشد ما تحرکات آن را زیر نظر داریم.نخست وزیر لبنان افزود: ما قادریم جنگ را از خود دور کنیم اما اسرائیل خواهان جنگ با لبنان است تا افکار عمومی جهان را از روند مذاکرات صلح با فلسطینی ها منحرف کند.وی با استقبال از سخنرانی سیدحسن نصرالله گفت: اظهارات نصرالله در بخشی از منطقه توازن ایجاد کرد اما اسرائیل به دنبال بهانه است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی اظهار داشت که مقاومت لبنان در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.وی با اشاره به کاهش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان تصریح کرد: اخیرا به طور قابل ملاحظه ای از شدت تهدیدات اسرائیل کاسته شده است. پیش از این اسرائیلی ها و بویژه «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی می گفت که مشکل در لبنان این است که دو سیاست و دو ارتش وجود دارد. وی این مسئله را به بحث و گفت وگوهای داخلی واگذار کرد اما امروز اسرائیلی ها می گویند به طور نهایی از لبنان خارج شده ایم. این، اعتراف به شکست است و من می خواهم به آنان بگویم که شما به طور نهایی از لبنان خارج شده اید و هرگز نمی توانید بار دیگر به لبنان بازگردید. ارزش امروز مقاومت در این است که بزرگ، سازمان دهی شده، قدرتمند و مورد حمایت مردم خود بوده و این نقطه قوت است. دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آنها تلاش می کنند فشارهای سیاسی بر کابینه لبنان اعمال کنند ولی موضع دولت بسیار خوب است و متناسب با نیازهای این مرحله است.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به کسانی که با رژیم صهیونیستی در امر جمع آوری اطلاعات همکاری می کنند کفت: تمام اطلاعاتی که از سوی شبکه های جاسوسی در لبنان یا از سوی وزارتخانه ها به سفارت امریکا در لبنان می رسد به اسرائیلی ها منتقل می شود.

این ارائه اطلاعات به معنای ویران کردن لبنان و کمک به دشمن اسرائیلی برای آگاه شدن از اوضاع لبنان است تا از کشور ما انتقام بگیرد.