آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۶۹۳۶
ورزشی
۲۳

آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا: تشریفاتی اما جذاب

تیم ملی فوتبال ایران امشب در آخرین دیدار مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا2011 قطر برابر تایلند به میدان می آید.

ملی پوشان کشورمان در شرایطی میزبان هستند که صعودشان به مرحله نهایی قطعی شده و این دیدار تشریفاتی یک بازی تدارکاتی مطلوب برای آنها محسوب می شود.

تاکنون صعود11 تیم به مرحله بعد مسجل شده و سرنوشت5 تیم دیگر در پایان دیدارهای امشب مشخص می گردد. در گروه پنجم که ایران با10 امتیاز صعودی زود هنگام داشته با تایلند6 امتیازی روبرو می شود. دو تیم دیگر این گروه سنگاپور با6 امتیاز و اردن با5 امتیاز در امان به میدان می آیند و هر سه تیم امیدوار هستند با شکست رقبای خود پس از ایران دومین تیم صعود کننده باشد.

افشین قطبی سرمربی تیم ایران به منظور بهره برداری بهتر از روزهای فیفا برای هماهنگی بیشتر ملی پوشان فرصت را مغتنم شمرده و لژیونرها و بهترین های لیگ را فراخوانده است.

برایان رابسون هافبک اسبق تیم ملی انگلیس و منچستر یونایتد و سرمربی تایلند دراین بازی حساس، امیدوار است ایران بدون انگیزه، تمرکز خود را از دست دهد تا بتواند برای نخستین بار تایلند را در مصاف با ایران پیروز کند و به اجبار بازی تهاجمی را در دستور کار قرار می دهد که بهترین فرصت برای بازیکنان قطبی است تا راحت به گل برسند.ترکیب تیموریان، نکونام، شجاعی و علی کریمی در میانه میدان ایده آل است و پیروزی در این دیدار را آسانتر می کند.

در فهرست جدید که در روزهای اخیر بازتاب زیادی در رسانه ها داشت بازگشت علی کریمی، ابراهیم میرزاپور و ایمان مبعلی نقطه قوت تیم ملی است.

در10 رویارویی ایران با تایلند ملی پوشان کشورمان صاحب7 پیروزی و3 تساوی با22 گل زده و4 گل خورده شده اند و شکست احتمالی تیم ایران در مقابل میهمان با انگیزه برای افشین قطبی بسیار گران تمام خواهد شد.

گرچه برایان رابسون با کوله باری از تجربه و اردوی شبانه روزی در دوحه تیمش را برای طلسم شکنی و پیروزی مقابل ایران و صعود به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا آماده کرده و با اتفاقات غیرقابل پیش بینی در فوتبال این امکان محتمل است اما با توجه به وضعیت و شرایط دو تیم به احتمال زیاد یک پیروزی پرگل دیگر برای ایران در این رقابتها رقم خواهد خورد.