آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
تولید
۲۱

اصناف تولیدی از منابع هدفمندی یارانه ها بهره مند شوند

رئیس شورای اصناف کشور گفت که این شورا جهت بهره مندی صنوف تولیدی از منابع حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بزودی یک بسته پیشنهادی ارائه می کند.

قاسم نوده فراهانی با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اذعان داشت: بنگاه های کوچک تولیدی زیر مجموعه اصناف هستند و این واحدهای تولیدی کوچک، گردانندگان اصلی صنایع هستند اما در قانون هدفمند کردن یارانه ها جایگاهی برای آنان در نظر گرفته نشده است.این فعال صنفی تصریح کرد: در همایش آموزش اصناف برای اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها و طی مذاکراتی که با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی داشتیم مقرر شد تا در قانون هدفمند کردن یارانه ها، جایگاهی برای اصناف در نظر گرفته شود. نوده فراهانی تصریح کرد: شورای اصناف کشور با تشکیل یک تیم کارشناسی به دنبال تدوین بسته پیشنهادی برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها است تا بدین طریق اصناف بتوانند از مزایای قانون هدفمند کردن یارانه ها بهره مند شوند.رئیس مجمع امور صنوف توزیع کشور همچنین به برنامه های تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و گفت: برای تنظیم بازار ایام پایانی سال 330 نمایشگاه عرضه مستقیم کالابا 22 هزار غرفه کالای مورد نیاز را مردم تامین می کنند.وی گفت: درتهران نیز چهار نمایشگاه عرضه مستقیم کالادر پارک ارم، حکیمیه، مجتمع شهید باهنر و فرهنگسرای خاوران از تاریخ 12 تا 23 اسفند ماه امسال برگزار می شود.وی افزود: بطور قطع کالاهای عرضه شده در نمایشگاه عرضه مستقیم کالااز نظر کیفیت بررسی شده و کالاهای با کیفیت به مردم ارائه خواهد شد.

نوده فراهانی ادامه داد: تمامی غرفه داران ملزم به این هستند که نمونه کالاهای ارزیابی شده را در معرض دید عموم قرار داده و صاحبان اصلی غرفه ها که دارای پروانه کسب هستند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

رئیس مجمع امور صنفی با اشاره به این که روسای اتحادیه ها حق داشتن بیش از یک غرفه در نمایشگاه را ندارند، تصریح کرد: غرفه های نمایشگاه از سوی اتحادیه ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و اصناف در این زمینه هیچ نقشی ندارند.

رئیس شورای اصناف کشور در خصوص تکرار تخلفات از سوی برخی از صاحبان صنوف اظهار داشت: تکرار تخلفات صنفی مشکل قانونی صنفی است زیرا قانون باید در مورد متخلفان به نحوی اعمال مجازات و برخورد کند که متخلفان به خود اجازه ارتکاب مجدد تخلف را ندهند.