آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
تولید
۲۱

تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از بارندگی استمهال شد

دولت در راستای حمایت از تولیدات کشاورزی، با استمهال اقساط بانکی صاحبان باغات انگور در استان های همدان، مرکزی و آذربایجان غربی و اعطای تسهیلات بانکی به آنها موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور، بانک مرکزی را موظف کرد نسبت به استمهال اقساط بانکی صاحبان باغات انگور که در اثر بارندگی و توفان شدید شهریور ماه سال جاری دچار خسارت شده اند، به مدت یک سال اقدام و تعهدات ناشی بابت استمهال را محاسبه و به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کند تا از محل اعتبارات قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران تامین شود.

براساس این مصوبه، هیات وزیران همچنین با اختصاص مبلغ 220 میلیارد ریال تسهیلات بانکی (استان آذربایجان غربی مبلغ

120 میلیارد ریال، استان همدان مبلغ 85 میلیارد ریال و استان مرکزی مبلغ 15 میلیارد ریال) از محل منابع داخلی بانک ها موافقت کرد تا در جهت جبران خسارت آسیب دیدگان این بخش پرداخت شود. براین اساس، تسهیلات مذکور با شرایط خاصی پرداخت می شود از جمله این که سقف فردی پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات به افراد تحت پوشش بیمه به ازای هر هکتار حداکثر 15 میلیون ریال و افراد غیر تحت پوشش بیمه هر هکتار حداکثر مبلغ 10 میلیون ریال است. همچنین سود و کارمزد سهم آسیب دیدگان معادل 5 درصد و باقیمانده تا 12 درصد توسط بانک مرکزی محاسبه و تامین شود.