آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۶۹۳۶
شهرستان ها
۱۶

نماینده مردم شهرستان فارس در مجلس: 25 درصد جوانان سیستان و بلوچستان بیکار هستند

یکی از اقدامات مهم دولت نهم اختصاص اعتبار لازم برای ساماندهی مرز200 کیلومتری ایران و افغانستان و پاکستان بود که به علت غیرقابل کنترل بودن این مرز عوامل بیگانه مستقر در این دو کشور برای ایجاد ناامنی و دیگر مشکلات امنیتی اقدام به استخدام تعدادی شرور جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامی کرده بودند.

این مطلب را نماینده مردم شهرستان فارس در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور گفت و افزود: انسداد مرز برای جلوگیری از شرارت دشمنان انقلاب از خواسته های مردم بود و مردم سیستان و بلوچستان از این اقدام دولت نهم بسیار راضی هستند ولی آیا بهتر نبود همزمان با برنامه ریزی و اجرای پروژه های انسداد مرز به فکر ارائه راه های مناسب ایجاد اشتغال برای ده ها هزار خانواری که از طریق مبادلات مرزی امرار معاش می کردند می شد.

پشنگ ریگی افزود: با انسداد مرز بیکاری در سیستان و بلوچستان شدت گرفت که اگر آمار درستی از تعداد بیکاران گرفته شود افراد جویای کار از25 درصد فعلی بیشتر خواهد بود.

وی افزود: درست است که به علت عدم کنترل مرز و سیاستگذاری های بعضی از مسئولین اشتغال کاذب جایگزین اشتغال پایدار برای جوانان استان شد ولی چگونه دولت می تواند یک مرتبه مرز را مسدود کند تا ده ها هزار خانوار بیکار شوند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و رونق کار تجارت و بازرگانی از طریق توسعه و گسترش بازارچه های مرزی وعضویت افراد بیکار ساکن نوار مرزی می تواند بحران بیکاری به وجود آمده را کاهش دهد که اگر به سرعت برنامه هایی برای این کار تدوین نشود ممکن است بیکاری مشکلات دیگری را در پی داشته باشد.

پشنگ ریگی اظهار داشت: اگر دولت برای رسیدن به اهداف اشتغالزایی طرح توسعه محور شرق که مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری نیز است و معظم له بارها با بیان این مسئله که توسعه و گسترش ترانزیت کالابین چابهار و کشورهای شمال شرق ایران می تواند برای چند استان ایجاد اشتغال کند توجه می کرد امروز بخش عظیمی از جوانان بیکار استان در چابهار مشغول به کار بودند.