آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۶۹۳۶
شهرستان ها
۱۶

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز:قرار گرفتن ایران در راس هرم علمی دنیا نزدیک است

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: به واسطه پیشرفت های گسترده علمی قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در راس هرم علمی دنیا نزدیک است.

جلیل مقدسی در آیین پایانی جشنواره قرآنی دانشجویان منطقه پنج کشور اظهار داشت: عده ای از افراد متوجه عمق پیشرفت و جهش علمی کشورمان نیستند و نمود بیرونی آن را پایین تر از آن چه در واقع هست، در نظر می گیرند.

وی گفت: من نظر مسئولان را تایید می کنم و اطمینان دارم جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک در راس هرم علمی دنیا قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز افزود: این مهم میسر است به شرط آنکه به مسئولان اعتماد کنیم و با یکدیگر درگیر نشویم.

مقدسی اظهار داشت: طبق گزارش موسسه نیو ساینتس، ایران توانسته در20 سال گذشته به چنان پیشرفت علمی برسد که دنیا تاکنون به خود ندیده است.وی ادامه داد: این موسسه سرانجام ناچار شد رهبران غربی را آگاه کند و گزارشی را در قالب هشدار به رهبران غربی تنظیم و منتشر کرد که در آن رشد علمی کشور های دیگر در یک پروسه زمانی مشخص34 درصد و رشد علمی ایران84 درصد بوده است.

مقدسی تصریح کرد: آنها مجبور شدند قسمتی از وقایع را بازگو کنند و رهبران دنیای غرب بگویند که اتفاق عظیمی در ایران در حال وقوع است.

وی اضافه کرد:این موسسه، موسسه ای است که در شاخص های علمی و اجرایی به کشور های اروپا راهبرد های مختلف ارائه می دهد.

مقدسی گفت: در یک مقایسه کلی بین وضعیت کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، متوجه تفاوت ها و پیشرفت روز افزون کشور در طول30 سال گذشته می شویم.