آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۶۹۳۶
شهرستان ها
۱۶

استاندار هرمزگان در دیدار معاون وزیر امور خارجه کنیا: هرمزگان آمادگی ارائه توانمندی های علمی و صنعتی به کشورهای درحال توسعه را دارد

استاندار هرمزگان در دیدار با معاون وزیر امور خارجه کشور کنیا، ریچارد اونیون کا گفت: استان هرمزگان قابلیت های فراوانی برای ارائه توانمندی های صنعتی و علمی به کشورهای در حال توسعه دارد.

حسین هاشمی اظهار داشت: استان هرمزگان آمادگی هرگونه همکاری با کشور کنیا در بخش های صنعت، نیروی انسانی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت دریایی و فلزی را دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان در بخش های مختلف افزود: با توجه به اینکه کشور کنیا مرز ورود به شرق قاره آفریقا است استان هرمزگان از تبادل اطلاعات و همکاری دو جانبه با این کشور در بخش فرهنگی و علمی استقبال و از رئیس جمهور و دولت مردان این کشور جهت گردشگری به استان دعوت می نمایم.

وی در ادامه در پاسخ به سخنان معاون وزیرخارجه کنیا در خصوص تبلیغات دروغین در مورد کشور ایران خاطر نشان کرد: سفر وزرای امور خارجه به کشور ایران و استان هرمزگان تبلیغات دروغین و فریبنده دشمنان ایران و کسانی که نمی توانند اقتدار، توانمندی و استقلال جمهوری اسلامی ا یران را ببینند نفی می نماید و مستقل و مقتدر بودن نظام اسلامی ایران را نشان می دهد.

حسین هاشمی در پایان ابراز داشت: شرکت های خصوصی مختلفی در سطح استان هرمزگان مشغول فعالیت هستند و شرکت کاوه نیز از جمله آنهاست و مسئولین ما آمادگی هرگونه همکاری با این شرکت را دارند.

معاون وزیر امور خارجه کشور کنیا نیز با اشاره به هدف سفر به استان هرمزگان گفت: ما در راستای بهبود بخشیدن ارتباطات و کسب علم و تکنولوژی از این استان و همچنین نزدیک بودن فرهنگ و مذهب شهر ساحلی بندر موماسا در کشور کنیا به شهر بندرعباس این استان را برای سفر انتخاب نمودیم.

ریچارد اونیون کا، که با گروهی از وزارت امور خارجه این کشور در این دیدار حضور داشتند در ادامه افزود: امیدوارم بتوانیم از تکنولوژی ها و فناوری کشور ایران برای ساخت بندر موماسا مانند شکوه و عظمت شهر بندرعباس استفاده نماییم.