آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۹
حوادث
۲۶

عامل جنایت ریخته گری قصاص می شود

گروه حوادث حکم اعدام یک مرد که به خاطر ناتوانی در پرداخت اجاره، صاحب کارگاهش را با شلیک گلوله به قتل رسانده و جسدش را در ظرف اسید انداخته بود در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرنگار ما، «غلامرضا»، 40 ساله متهم است هفتم اسفند 86، با همدستی برادرزنش، مرد 67 ساله ای به نام «عباس» را در کارگاه ریخته گری اش در حوالی رباط کریم به قتل رسانده است. پرونده این جنایت همزمان با اعلام خبر ناپدیدشدن «عباس» در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی های مقدماتی دریافتند، مرد گمشده، روز حادثه برای دریافت اجاره کارگاهش به دیدن مستاجرش رفته بود. این در حالی بود که «غلامرضا» و برادرزنش منکر اطلاع از سرنوشت عباس بودند. با این وجود کارآگاهان با مشاهده آثار خون در کارگاه به تحقیقات فنی پرداختند تا این که صاحب کارگاه لب به اعتراف گشود و گفت: «به خاطر اینکه از پرداخت اجاره میلیونی کارگاه برنمی آمدم ناچار برای فرار از بدهی تصمیم به قتل صاحب ملک گرفتم. بنابراین وقتی برای دریافت اجاره به کارگاه آمد، با تهدید اسلحه از او خواستم سند مالکیت کارگاه را به من واگذار کند اما وقتی قبول نکرد ناچار به شلیک شدم. بعد هم با کمک برادرزنم، جسد را در وان اسید انداختیم.»

بدین ترتیب «غلامرضا» به اتهام مباشرت و امیر به اتهام معاونت در قتل عمدی و جنایت بر میت در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» محاکمه و عامل اصلی جنایت به قصاص نفس و همدستش به 15 سال زندان محکوم شد. با اعتراض متهمان به رای دادگاه، قضات دیوان عالی کشور پس از تحقیقات تکمیلی حکم محکومان را تایید کردند.