آرشیو چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۶۹۳۶
رسالت
۴

وزیر اقتصاد: از منابع درست استفاده کنیم

وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران با تاکید براستفاده درست از منابع، به طرح هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: باید برنامه ریزی کنیم تا این طرح با مشارکت همه از جمله تولید کنندگان اجرا شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، حسینی در هفتمین جشنواره “تولید ملی - افتخار ملی “افزود: ما می توانیم مثل گذشته تا4 سال دیگر نسبت به تخصیص منابع بی تفاوت باشیم اما کسی که چهار سال دیگر اقتصاد کشور را تحویل می گیرد نمی تواند ادامه دهد برای اینکه با این رشد مصرف، تراز ما روز به روز منفی تر می شود.

وی اضافه کرد: وقتی ما می گوییم50 درصد منابع را به مصرف کننده میدهیم این نیست که ما بخواهیم مصرف کننده را در مقابل تولید کننده قرار دهیم بلکه این دو لازم و ملزوم همدیگر هستند و تازمانی که مصرف کننده ای نباشد تولید کننده محصولات خود را نمی تواند عرضه کند. وزیر اقتصاد باردیگر با تاکید بر اینکه هدفمند کردن یارانه ها یک طرح ملی است، گفت: اجرای این طرح کار سختی است و مدل فکر ما این است که اجرای این طرح در قالب های تفاهمی صورت بگیرد یعنی ما در قبال صنایع تعهداتی داریم و صنایع نیز در مقابل مردم تعهداتی دارند.

وی خطاب به تولید کنندگان گفت: ما قدر شما را می دانیم و کشور و دولت دغدغه اشتغال و تولید ملی دارد. حسینی اضافه کرد: سرجمع پولی که امسال دولت می تواند در بودجه عمومی خرج کند89 هزار میلیارد تومان است که از این مقدار22 هزار میلیارد تومان قرار است صرف بودجه عمرانی شود.