آرشیو چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۸۰۲
سلامت
۱۶

آنتی بیوتیک موجود در چای سبز در درمان بیماری های قلب و عروق موثر است

چای خطر سرطان تخمدان را کاهش می دهد

یک پژوهش جدید نشان داد که نوشیدن دو فنجان چای سیاه یا یک فنجان چای سبز در روز خطر ابتلابه سرطان تخمدان را در زنان کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه واشنگتن با انجام پژوهشی جدید روی 2000 زن متوجه شدند که با نوشیدن روزانه یک فنجان یا بیشتر چای سبز خطر ابتلابه این سرطان تا 54 درصد کاهش پیدا می کند.

در پژوهش دیگری هم که توسط محققان انستیتو ملی طب محیطی در استکهلم انجام گرفت معلوم شد که نوشیدن روزانه دو فنجان چای سیاه نزدیک به 50 درصد خطر بروز این سرطان را کاهش می دهد.

در این تحقیقات روی خواص ضد سرطانی هر دو نوع چای تاکید شده است که البته برای کمک به عملکرد قلب و مغز و نیز کاهش میزان کلسترول بد در خون نیز تاثیر چشمگیری دارند.

براساس این گزارش، اخیرا محققان از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی می کنند به طوری که حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند. چای محتوی میزان کمی از ترکیباتی مثل کافئین است. چای سیاه و سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.

به گفته محققان چای سبز به سبب داشتن آنتی بیوتیکی که بیش از 100 برابر بیش از ویتامین ث و بیش از 25 برابر بیشتر از ویتامین های موثر است، به کاهش ابتلابه سرطان کمک و با کاهش کلسترول خون از سکته قلبی جلوگیری می کند و حتی بعد از سکته قلبی نیزاز مرگ سلول ها جلوگیری می کند و میزان سلول های محافظ قلب را افزایش می دهد. این نوشیدنی از پیری جلوگیری می کند.