آرشیو چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۸۰۲
جامعه
۱۷

ثبت نام دوره دکتری پیام نور نیز از 19 اسفند تا 25 فروردین ادامه دارد

آغاز ثبت نام دوره های فراگیر کارشناسی پیام نور

دانشگاه پیام نور از امروز همزمان با ثبت نام دوره دکتری، در دوره های کارشناسی فراگیر نیز دانشجو می پذیرد.

به گزارش دانشگاه پیام نور، معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به تماس ها و پیگیری های داوطلبان به دلیل این که مدت زمان ثبت نام دوره کارشناسی دانشگاه پیام نور محدود بوده است و تعدادی از داوطلبان موفق به ثبت نام در این دوره نشده بودند این فرصت مجدد به آنها داده شد.

عبدالله معتمدی با اشاره به این که سال گذشته بیش از هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد فراگیر و حدود 180 هزار نفر در دوره کارشناسی فراگیر شرکت کرده بودند، گفت: امسال در دوره کارشناسی فراگیر حدود 120 هزار نفر شرکت کردند که با اعلام این فرصت مجدد، امیدواریم فرصت مناسب برای ثبت نام داوطلبان فراهم شود.

وی گفت: ثبت نام دوره های کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور از 19 اسفند شروع می شود و تا 23 اسفند ادامه دارد. ثبت نام دوره دکتری دانشگاه پیام نور نیز همزمان از 19 اسفند شروع می شود و تا 25 فروردین 1389 ادامه دارد.

معتمدی افزود: در دوره های فراگیر کارشناسی دانشگاه در مجموع در 59 رشته و در 6500 رشته محل پذیرش دانشجو خواهد داشت و کسانی که در این دوره ثبت نام می کنند، اردیبهشت سال آینده در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد و پذیرفته شدگان از مهر سال تحصیلی آینده به عنوان دانشجوی دانشگاه پیام نور شناخته خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون های دوره دکتری دانشگاه پیام نور امسال در 28 رشته گرایش افزود: سال گذشته حدود 4000 نفر در 26 رشته گرایش دانشگاه شرکت کرده بودند و انتظار می رود این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

معتمدی گفت: در آزمون دکتری امسال در دو گرایش دانشجو پذیرش خواهد شد که سال گذشته در این دوگرایش پذیرش دانشجو نداشتیم، شرایط داوطلبان برای این دو گرایش تا حدی متفاوت از شرایط پذیرش سایر داوطلبان است که این نکته در دفترچه منعکس شده است.

وی افزود: ظرفیت پذیرش دوره دکتری در سال جاری نسبت به سال قبل کمتر شده است؛ درحال حاضر پیش بینی شده است در رشته گرایش های مختلف 2 تا 5 دانشجو پذیرش شوند.