آرشیو چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۷
شهرستان ها
۹

اندیمشک؛ چشم انتظار میهمانان نوروزی

شهرستان اندیمشک در نوروز 89 چشم انتظار حضور میهمانان نوروزی و کاروانهای راهیان نور است.

اندیمشک گلوگاه و دروازه طلایی استان زرخیز خوزستان است که در دامنه کوه های مقاوم زاگرس با پهن دشتی سرسبز و شقایق های قرمز رنگ و مردمی خونگرم و مهمان نواز، دوستداران سیر و سفر را به ضیافتی دیدنی و فراموش نشدنی فرامی خواند.

اندیمشک با وسعت 3121 کیلومتر مربع و دارای جمعیتی بیش از 200 هزار نفر در شمالی ترین نقطه استان خوزستان میان استانهای لرستان- ایلام و خوزستان واقع شده است.

مراکز مذهبی اندیمشک شامل پادگان دوکوهه زیارتگاه عاشقان جبهه و جنگ، مقبره احمد بن موسی کاظم(ع) معروف به شاهزاده احمد، مقبره شهدای گمنام، قدمگاه امام رضا(ع)، بقعه امیرسیف، بقعه داوود خادم، بقعه بابالنگ و بقعه سیدعبدالرحمن است.

آثار باستانی و تاریخی اندیمشک نیز شامل شهر باستانی اری ترین، شهرباستانی زعفران دشت، پل صیحه (آباره عباس خان)، پل ساسانی کرخه، پل ساسانی بالارود، کاروانسرای رزه، قلعه کرون، قلعه برون، قلعه مختار و قلعه بزان است.

جاذبه های گردشگری اندیمشک:

سد دز: سد دز بر روی رودخانه دز در 18 کیلومتری شمال شرقی اندیمشک قرار دارد که دسترسی به آن از طریق جاده کمربندی اندیمشک- خرم آباد صورت می گیرد. و در ایام نوروز تسهیلات انتقال علاقه مندان به بازدید از مجموعه شگفت انگیز سد دز از شهرستان اندیمشک فراهم است.

سد کرخه: سد کرخه در فاصله 21 کیلومتری شمال غربی اندیمشک بر روی رودخانه کرخه ساخته شده است.

در ایام نوروز برای انتقال علاقه مندان به بازدید از این سد خطوط ویژه اتوبوسرانی از اندیمشک دایر است و همچنین مناظر زیبای اراضی حاشیه ای 60 کیلومتری سد کرخه از شرایط مناسب برای استفاده هوای پاک و فضای با نشاط گردشگران است.

مقبره احمدبن موسی کاظم(ع) (شاهزاده احمد): این بنا در بخش الوار گرمسیری اندیمشک و در محل دشت لاله قرار دارد. بنای این مقبره چهارگوش و گنبد هرم آن ده ترک دارد و بلندی آن 14 متر است.

پارک بزرگ اندیمشک: در این پارک امکاناتی از قبیل پارکینگ، فضای بازی کودکان، باغ پرندگان، نمایشگاه صنایع دستی و کمپ اسکان برای مسافران نوروزی فراهم شده است.