آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۴
اجتماعی
۴

حمایت شورای شهر و فراکسیون شهری مجلس از طرح دولت:

افزایش تعداد فرمانداری ها در تهران اقدامی مثبت است

گروه اجتماعی طرح افزایش فرمانداری در تهران اقدامی مثبت است و در عین حال شورای شهر و شهرداری ها فعالیت خود را ادامه می دهند و جایگاه خود را حفظ می کنند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با بیان این مطلب به فارس، درباره طرح افزایش فرمانداری در تهران که از طرف دولت مطرح شده است، اظهار داشت: بخش های دولتی را باید از بخش ها و نهادهای مردمی و اجتماعی جدا کرد.

وزارت کشور شرح وظایفی دارد و برای انجام آن می تواند ساختاری را برای خود تعریف کند؛ در حال حاضر تهران 3 فرمانداری دارد که افزودن یا کاستن از تعداد آنها، شرایطی است که وزارت کشور باید درباره آن تصمیم گیری کند. وی تصریح کرد: بنده فکر می کنم اگر افزایش تعداد فرمانداری ها در راستای کمک رسانی به مردم باشد، می تواند موثر واقع شود.

وی افزود: این طرح نباید به گونه ای توجیه شود که فعالیت نهادهای مردمی و اجتماعی را کاهش دهد؛ در عین حال شورای شهر و شهرداری ها فعالیت خود را ادامه می دهند و جایگاه خود را دارند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که این طرح اقدامی مثبت است، گفت: ممکن است دلیل مطرح شدن این طرح احساس نیاز برای افزایش ارتباط با نهادهای مردمی، اجتماعی و شهرداری ها باشد.

ایجاد 22 فرمانداری در تهران الزامی است

محمدرضا حسین نژاد، عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که وجود 22 فرمانداری در تهران می تواند نظارت قوی تر آنها را در پیش داشته باشد، انجام این کار الزامی است.

وی افزود: بنده فکر می کنم اگر فرمانداری کل و فرمانداری 22 گانه مانند سیستم شهرداری تهران داشته باشیم، احاطه و اشراف فرمانداری به مصوبات شهرداری بالامی رود.

وی ادامه داد: اگر مصوبات شورا و شهرداری در مدت 15 روز مورد اعتراض فرمانداری قرار نگیرد به قانون تبدیل می شود؛ در صورت وجود فرمانداری های 22گانه آنها به راحتی می توانند مصوبه را با قانون تطبیق و درست و یا غلط بودن آن را تشخیص دهند.

حسین نژاد ادامه داد: با این طرح بدنه دولت چاق نمی شود و انجام ندادن آن نیز در لاغر شدن این بدنه تاثیری نمی گذارد.